Bij mij ook Koos
, Daarom zie je ook een oude video render met een alpha , Image as plane of video as plane in de scene gebruikt.
Net als de bomen 5 gig om 2 foto's te maken doffe ellende maar als ze klaar zijn een must om mee te werken.
Ik moet van de week een paar smoke vuur renders maken een langdurig werk.
Een scene mag eigenlijk geen zware materialen bevatten nu met 2.8 zijn de materialen weer zwaar met procedural node setting en zwaar voor je scene, en ook om te zetten naar een texture.
smoke fluid is weer anders nog zwaarder :p De scene is nu donker om dat mijn video niet goed is de transparantie is donker dus je ziet een donker vak er omheen ,vandaar een beetje donkere scene, de nieuwe smoke renders moeten dit oplossen ook bij daglicht vuur
Wat mijn ondervinding is je moet alle dingen die zwaar zijn voor je machine in een nieuwe file maken eenmaal klaar dan omzetten naar een texture of video en die gebruiken in je scene. image node ingesteld in een loop
Hier is de video alpha is nu niet te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=nXZWXQ_OdOc&feature=youtu.beHier zie je wat ik bedoel.
De scene die je ziet zit best veel in, De boot ,Archie, 3 dino's het kasteel de kratten de centrale nu die koeltorens er bij, de bomen 4 kandelaars met vuur, het water wat geanimeerd is ,de kade met palen om je boot vast te zetten,2x een grote grond plane ,en alles is nu 900 mb.
Als je niet zo zal werken is zal de scene goed zijn voor 12 gig of zo. Er zitten veel bump maps in die vreten ook dus reduceer ik nog . De scene geen idee wat ik eigenlijk aan het bouwen ben ,ik gooi er gewoon van alles in
De scene zelf is nu ongeveer een 600 meter bij 250 meter schat ik zo ,best groot.
De totale scene ,de planeet maan is ook een object.1024x1980 500 samples 5 minuten rendertijd. goed te gebruiken om HD films te maken met een korte rendertijd afhankelijk welk gedeelte je inzoomt ,zeer goed te werken in de scene weinig vertragingen.
De environment hdri is zelfgemaakt een paar jaar terug om hdri te testen.
Die moet ik bewerken in een andere file waar de bergen echt zijn en opnieuw painten , nu ik wat verder in de tijd ben even renoveren
Nog werk zat alles maar geen haast.
In de scene gebruik ik veel objecten van oude files in de loop der tijd heel wat gebouwd wat van model van goede kwaliteit is .
Dus zonde om te laten liggen. Helaas een keer een schijf crash gehad dus mijn start periode is weg wel jammer.
Wat bagger is zijn de materialen ,daar geef ik pas het laatste jaar aandacht aan, in al die 5-6 jaar.
Nu is het niet zo moeilijk meer om wat materialen te veranderen.
Op deze manier werken is eindelijk een genoegdoening in blender in plaats van altijd hoofdbrekers.
En een leuke bibliotheek, je kan ook je modellen opslaan in 1 file of slechts een paar files, nadeel is je belichting enz ben je dan kwijt van het oorspronkelijke.
De scene is voor 80% hand painting.