Topic: make a piece a day  (gelezen 657370 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1995 Gepost op: 31 mei 2019, 18:36:06 pm »
Woensdag heb ik 2.8 gedownload en wat renders gemaakt om de interface een beetje te leren kennen. Ik las dat deze inmiddels niet veel meer zal gaan veranderen. Nog te weinig mee gedaan om crashes te krijgen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1996 Gepost op: 10 juni 2019, 23:02:11 pm »
Wat sculpten gepaint en gebakken :P
Cycles

OPEN GL 2,79

EVEE






« Laatst bewerkt op: 10 juni 2019, 23:27:47 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1997 Gepost op: 11 juni 2019, 00:12:18 am »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1998 Gepost op: 16 juni 2019, 21:14:26 pm »
Leuke oefening.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1999 Gepost op: 19 juni 2019, 15:12:38 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2000 Gepost op: 19 juni 2019, 18:04:12 pm »
mooi Ruud alleen nu nog wickie de viking er in. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2001 Gepost op: 20 juni 2019, 05:00:28 am »



Om te werken met evee of zoals hier met opengl 2,79 maakt hier niet zoveel uit zoals je hier ziet op de werkvloer een mooie kwaliteit die goed weergeeft wat je doet.


« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 05:18:10 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2002 Gepost op: 03 juli 2019, 11:33:03 am »
Bezig met het maken van de omgeving het maken en instellen van image as plane met alfa channel alles is geschilderd  met blender paint. het filmpje is laat een aantal werkzaamheden zien,De scene is een paar honderd MB groot goed te doen, De materialen wil ik omzetten naar blender render zodat de game editor beschikbaar wordt voor de materialen nu cycles eens kijken of ik goed speelbare omgeving kan maken.   https://www.youtube.com/watch?v=e-psRr_qeCU&feature=youtu.be
/Wat mij opvalt is dat veel mensen zweren bij substance paint terwijl Blender best krachtig is zonder gedoe met je UV die weer is niet klopt zoals in substance ook vind ik de bump lelijk veel te overheersend gebracht terwijl je anders wordt geleerd met instellen van bump , of zie ik dit fout ?
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2019, 11:59:01 am door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2003 Gepost op: 03 juli 2019, 12:55:54 pm »
Dat is weer een mooie uitdaging voor je.
ik zelf heb substance painter nog nooit gebruikt dus kan daar niet over oordelen maar wat bump betreft vindt ik dat bv. kasteel muren en kinderkoppen voor de straat mogen voor mij wel wat bump hebben.
Dus voor mij is het per onderdeel anders de ene keer wat minder bump en de andere keer wat meer.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2004 Gepost op: 06 juli 2019, 21:04:02 pm »
Ja bump is zeker belangrijk, in deze scene nog niet echt in het werk gezet .
Wat ik bedoel is net als met geluid  over gemoduleerd niet klinkt ziet teveel er niet uit :P
Inmiddels bezig met een Archie look a like want hij is erg verbasterd om de materialen om te zetten naar internal en de armature aangepast bij de handen wat meer bones gegeven de weight-paint bijgesteld ,bijna klaar om geïmporteerd te worden naar de boot scene.
Waar ik deze week mee bezig was is met de animatie en het naspelen van een acteur door een video in te laden.
Door het model in edit mode te zetten kun je met assign in blender internal een nieuw materiaal toewijzen, met assign kun je switchen van cycles naar internal,weer even wennen in internal tijd geleden.

In internal en lowpoly rendertijd 5 seconden.


« Laatst bewerkt op: 06 juli 2019, 21:13:57 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2005 Gepost op: 17 juli 2019, 13:50:27 pm »


Ik ben met 2 nieuwe dingen begonnen. Werken met eevee en hardsurface modeling. Hier het eeste resultaat, ik weet het, het laat te wensen over, maar toch leuk om hier even te laten zien. Inmiddels ben ik me aan het verdiepen in none distructive hardsurface modeling. Hopelijk kan ik hier binnenkort meer dingen tonen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #2006 Gepost op: 21 juli 2019, 22:59:49 pm »
Ik vind je auto super Koos2.  Hij heeft karakter !
Je moet ergens beginnen. Ik heb zelf pas een paar auto's gemaakt , en die lieten ook wel wat te wensen over , perfecte naden bijvoorbeeld.
Mooiere curves met mooier gebogen vlakken... Al doende leert men !

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2007 Gepost op: 22 juli 2019, 09:55:15 am »
Goed bezig met Blender 2.80 het ziet er geinig en goed uit.
Hardsurface modeling is best moeilijk maar er is een addon waar hardsurface modeling nog maar een fluitje van een cent is.  :)

https://youtu.be/A6jH2gy-wMM

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2008 Gepost op: 22 juli 2019, 10:17:36 am »
Leuk IJp. Ik ga het vanavond bekijken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2009 Gepost op: 22 juli 2019, 11:11:41 am »
Vergeten bij te zeggen dat deze niet gratis is  :(

https://www.blendermarket.com/products/fluent---stressless-modeling-tool