Het maken van krassen ,een beetje aan het testen.
Standaard bump setting
Hier de distance wat hoger en de bump afgezwakt
De voronoi schaal op hoog gezet, 275.000 zoiets gewoon spelen
De node setting een eenvoudige instelling, De kras texture gemixt met een kleur node en gebruikt als non colormap in de bump node. De schaal rotatie van de kras texture gewijzigt . En een voronoi als factor in de mix shader gebruikt.
De UV is nog niet gebruikt wel gereed
Weer eens een HDRI achtergrond gebruikt, Het ziet er leuk uit maar niet mijn ding met reflecties van foto"s in het licht.
Een beetje een eind resultaat. er zit wat repeat in maar door er een tweede krastexture met een andere schaal rotatie toe te voegen haal je dit volgens mij weg. Met eenvoudige node settings kun je veel.
Hier zonder HDRI , Het verdoezeld een hoop zoals je ziet . De reflecties in de foto met cycles background laat zien dat er een aantal dingen niet juist zijn ingesteld.
Uiteindelijk is het met HDRI gokkken wat voor belichting en materiaal instelling je gebruikt,In cycles is het meer werk om bepaalde resultaten te halen ,ik zelf vind t prettiger werken je weet gelijk of je instelling van je materiaal goed is. Dit punt weegt zwaar om 2.8 te gebruiken voor mezelf ik gebruik deze omgeving liever niet.