Mijn piece van vandaag, glas en lood.
Nu is een plane en een glasshader met een texture het werk niet.
Zoals je de eerste render ziet is de scene overbelicht de planeet de zon schijn drastisch in het raam, ook de sunbeam instelling in composite is overweldigend de hdri afbeelding schijnt in het glas,veel mis tijd om dit in te stellen.
Met glas een glossy materiaal ga je de omgeving zien dus de licht omgeving aanpassen,wat ik in gebruik heb is een zon en een spot voor de gevel en pointlamp achter het glas.
Om de reflectie van de zon weg te nemen had ik de zon groter ingesteld dit neemt echter de reflectie van het glas weg de instelling in het algemeen wat bewerkt(world setting ,spot, point,zon), op de foto onder te zien.
Met deze instelling heb ik 2 foto's genomen 1 met de pointlamp achter het glas uit en 1 aan.
Nu de zon op 0.001 gezet en starwars doet ook mee
De zon geeft zijn reflectie weer dus geen goed object om de boel mee te verlichten, of kan dit worden uit geschakeld.
Nu kun je werken met planes met een emitter er zijn zat mogelijkheden dus alles maar eens bekijken
Met de belichting ben ik wel even zoet .
point lamp uit.
Door de zon weg te draaien los je dit op zoals onder te zien, echter in een film scene kun je niet zomaar met je belichting knoeien.
Even uitzoeken wat mogelijk is.
De gevel een beetje bijgewerkt is minder fel.