Topic: make a piece a day  (gelezen 657702 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1725 Gepost op: 25 juni 2018, 10:33:23 am »
Kijk, dat bedoelde ik. Top.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1726 Gepost op: 25 juni 2018, 19:54:35 pm »
Dan heb ik nog wat :o
De verhouding van deur ring klopt niet met zulke grote deuren.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1727 Gepost op: 25 juni 2018, 21:22:34 pm »
Klopt Wil ook dat is inmiddels rechtgezet de deur is klaar als ontwerp nu.
De bovenste versiering verwijderd zodat het geheel rust uitstraalt en toch sierlijk is.

Nu met de deur modelleren heb ik gebruik gemaakt van planken alles netjes gezet in de uv.
Nu komt er een probleempje naar voren dat de zijkanten van de planken erg donker worden door de schaduw op die scherpe hoek .
De schaduw zelf is prima de hoeken van het steen de schaduw van de klok prima dus ik verander dit niet.

Wat ik heb gedaan,  de zijkant van de  planken een eigen materiaal gegeven exact zoals de rest van de deur en er een rgb curve tussen gegooid om de zijkant lichter te maken zodat het minder freestyle lijkt want zo ziet het eruit :P.
De schaduw heeft nu iets meer contrast in zich een minder eenheidsworst door dat je er iets meer detail er in hebt gebracht zonder de omgeving aan te tasten
 De texture van de deur moet ik nog bewerken en alle maps maken.
Telt voor elk model wat je bouwt denk ik zo kleine hoekjes spleetjes zijn donker door het iets op te vijzelen geef je het werk een boost,deze reis bied veel moet ik zeggen,heel anders blenderen als ik eerst deed nu met kleuren.





een subtiel verschil

Met aanpassing



Denoise is niet van belang op het moment :)
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2018, 22:33:24 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1728 Gepost op: 26 juni 2018, 09:47:14 am »
Mijn piece van vandaag, glas en lood.
Nu is een plane en een glasshader met een texture het werk niet.
Zoals je de eerste render ziet is de scene overbelicht de planeet de zon schijn drastisch in het raam, ook de sunbeam instelling in composite is overweldigend de hdri afbeelding schijnt in het glas,veel mis tijd om dit in te stellen.
Met glas een glossy materiaal ga je de omgeving zien dus de licht omgeving aanpassen,wat ik in gebruik heb is een zon en een spot voor de gevel en pointlamp achter het glas.


Om de reflectie van de zon weg te nemen had ik de zon groter ingesteld dit neemt echter de reflectie van het glas weg de instelling in het algemeen wat bewerkt(world setting ,spot, point,zon), op de foto onder te zien.
Met deze instelling heb ik 2 foto's genomen 1 met de pointlamp achter het glas uit en 1 aan.





Nu de zon op 0.001 gezet en starwars doet ook mee :P
De zon geeft zijn reflectie weer dus geen goed object om de boel mee te verlichten, of kan dit worden uit geschakeld.
Nu kun je werken met planes met een emitter er zijn zat mogelijkheden dus alles maar eens bekijken

Met de belichting ben ik wel even zoet .


point lamp uit.


Door de zon weg te draaien los je dit op zoals onder te zien, echter in een film scene kun je niet zomaar met je belichting knoeien.
Even uitzoeken wat mogelijk is.
De gevel een beetje bijgewerkt is minder fel.

« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 10:59:49 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1729 Gepost op: 26 juni 2018, 14:19:39 pm »
toppie joppie

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1730 Gepost op: 26 juni 2018, 16:01:54 pm »
Wat een werk, wat een werk. Maar het wordt wel mooi.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1731 Gepost op: 26 juni 2018, 21:41:13 pm »
mijn eerste poging om een inktdruppel in het water vallend te simuleren.

https://youtu.be/8eIcz3z8Xuw

Met behulp van wat tutorials natuurlijk maar dit is leuk om mee te spelen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1732 Gepost op: 27 juni 2018, 08:28:08 am »
Heel mooi. Particles in een volumetric shaded container?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1733 Gepost op: 27 juni 2018, 09:57:06 am »
nope, smoke simulation met wat tweaks in de density, volume, force field erbij..en nog wat tweaks

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1734 Gepost op: 27 juni 2018, 11:36:24 am »
Mijn dertig dagen piece :P
Vandaag in de compositie mode aan het werk,eerst de rollaag bijgewerkt de ramen geplaatst vensterbanken zodat je een gevel ziet en geen half werk :)
In de compositie mode werk ik met blur met een fogglow en de sunbeam ,met een mix node koppel je ze aan elkaar en als factor heb ik de depth van de image gebruikt. De sunbeam daar is een displace node gebruikt om het centrum van de beam te verplaatsen naar een raam.

alleen de sunbeam.


Een fogglow met de blur als mix



De blur fog en sunbeam



 
Nu de nodes gemixt met het orgineel

Orgineel



En de totaal mix.




Een simpele compositie in gebruik, als het pand af is ga ik in de layers werken om wat fijner te kunnen werken met de effecten.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2018, 11:39:57 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1735 Gepost op: 27 juni 2018, 12:51:10 pm »
very nice

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1736 Gepost op: 27 juni 2018, 15:18:59 pm »
nog een poging. Na 10 uur renderen een iets beter resultaat, althans naar wat ik voor ogen had.

https://www.youtube.com/watch?v=Xy7ET_JJiT4

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1737 Gepost op: 27 juni 2018, 15:38:59 pm »
Dat houd mij altijd tegen ,die render tijden van smoke of fluid.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1738 Gepost op: 27 juni 2018, 16:39:02 pm »
Lang renderen en dan te zien krijgen dat het net niet helemaal goed zit. Daar wordt ik altijd een peu nerveu van. :-[
Daar tegenover staat de blijdschap als het is gelukt. ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1739 Gepost op: 27 juni 2018, 19:45:20 pm »
Dat is goed gelukt alleen jammer van dat lange renderen.  :(
Kun je deze simulatie misschien met Eevee renderen ?