De dingen scheiden Koos elke map gebruikt een paar nodes dus valt mee.
Bij elkaar dan zijn t er veel bomen en bos
Nu moet de glossy specmap nog geplaatst worden, Nu ik weet dat de texture ok is naar smaak laat ik het testen rusten.
Het model het muurtje weggegooid en degene die nodig is gemaakt.
Nu ik met de subdividemodifier modelleer zijn gaten in de muur maken een probleem.
Door dat alles rond trekt,met de juiste topology kun je dit verhelpen.
Best even een puzzeltje maar te doen.
Een lagere resolutie is niet mogelijk denk ik ,deze polygons heb ik nodig als minimum het project is uitstekend werkbaar.
Vandaag het pandje wat ankers maken roosters etc.
Hier zie je de topology.
Om met topology te werken schuif je de polygon over de slider en niet met G over de x,y of z maar met dubbel G .
Dat is de makkelijkste methode.
Zodat het canvas of plane zijn verdeling van de polygons zo goed mogelijk verdeeld,Smooth.
De plane is zover voorbereid op de gevel en de toog die apart getextured wordt.
Dit keer ga ik seams gebruiken met unwrappen voor de hoeken, nu had ik handmatig alles geplaatst.
Puur om te oefenen met wat ideeen en praktijk, met seam is alles strak geunwrapt.