Dank je wel Koos ik vond het ook indrukwekkend.
De corridor die je ziet is gewoon een vlag en kan leuke effecten maken.
Die camera beelden laten iets groots zien bij het gevecht, imposant alleen het laatste gedeelte ervan was nog niet klaar het moet meer ronding hebben.
Ook door proberen en bezig zijn met de scene kwam dit toevallig tot stand en zeer bruikbaar voor veel scenes.
Dus niet van kijk mij is effe
Ik ga er zeker nog wat mee doen nu blender steeds beter loopt op dezelfde hardware.
Waar ik toen niet verder kon kan nu weer een stap verder gebracht worden dankzij het harde werk van de blender developers.
Ik ben aan het werk met veel oude files op het moment erg leerzaam, Nu ik verder in de tijd ben zie ik mijn fouten terug terwijl de scenes waardevol zijn maar niet echt bruikbaar dor teveel geheugen of onjuiste materialen of animaties enz.
En het laat zien hoever ik ben en waar ik nog tegen aan loop ,leuk om te doen omdat het vrij vlot gaat dit soort mankementen te herstellen.
Vandaag een nieuw project
Het concept is het maken van een tijdmachine uit de jaren 1800 1900 het idee is niet zozeer het model maar werken met materialen textures en transparantie en UV.
Ik start met dit kleine hoekje om het materiaal te geven zodat het oud gaat lijken met diverse lagen enz .
Het maken van eigen textures inclusief alpha channel enz.
De eerste texture is aan gebracht (de foto van de getallen)En had ik wel van het net af, maar zelf kun je dit ook snel maken om wat tijd te pakken gedaan.
Met gimp deze jpeg bewerkt en een alpha channel aangebracht en geëxporteerd als png.
Uit eindelijk is het maken van een alpha channel best makkelijk, ik zag er altijd tegen op
Door juiste materialen met bump en al kun je low poly werken met een redelijk resultaat dat is het concept wat ik ga proberen.
We zien wel waar het schip strand .