Topic: make a piece a day  (gelezen 657227 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1500 Gepost op: 04 oktober 2017, 09:54:45 am »
Als ik binnenkort naar Blade Runner 2049 ga zal ik opletten of ik deze space traveller in de achtergrond voorbij zie trekken.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1501 Gepost op: 06 oktober 2017, 22:49:19 pm »
Fossiel.
Gemaakt van een röntgenfoto van mijn hoofd.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1502 Gepost op: 07 oktober 2017, 19:51:17 pm »
Je lijkt in ieder geval een goed gebit te hebben. Maar deze tekening is helemaal rock and roll. Erg stoer. Het duurde even voordat ik zag wat het precies was. Het leek eerst alleen een kei.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1503 Gepost op: 08 oktober 2017, 20:03:00 pm »
Röntgenfoto IJp op een paneel dan is het wat beter te zien.
Met Blender Displacement.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1504 Gepost op: 08 oktober 2017, 21:54:53 pm »
Wij stammen wel degelijk af van Aliens.
Dat is nu wel bewezen.  ;)



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1505 Gepost op: 08 oktober 2017, 22:02:33 pm »
De rede waarom de foto's genomen zijn zal minder leuk zijn, Het levert wel hele gave afbeeldingen op.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1506 Gepost op: 08 oktober 2017, 22:07:47 pm »
Het valt mee er moet een slaapapneu beugel worden geplaats.
De Röntgenfoto zien er wel anders uit hoor deze zijn door de blender gegaan. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1507 Gepost op: 17 november 2017, 21:47:09 pm »
Toch weer eens een piece a day gemaakt. Oude draak afgemaakt en een gebit en textures gegeven, world shader met wolken kleur aangepast... ::)











Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1508 Gepost op: 18 november 2017, 03:26:28 am »
Inmiddels is hij gerigged , hij heeft IK controllers voor benen , vleugels, en staart en kop :)
De animatie renderen duurt helaas even vrees ik. Ik render hem morgen op mijn workstation , met 2 x GTX750ti.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1509 Gepost op: 18 november 2017, 17:13:17 pm »
Het is weer mooi aan het worden. Ik zit eigenlijk nog te wachten op de volledige versie van Malicero. Of is het een project dat toch weer in de ijskast is beland, of is het er al en heb ik niet goed opgelet?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1510 Gepost op: 21 november 2017, 22:57:36 pm »
Nee na deze draak ga ik weer verder inderdaad met MaliCero.
Maar ik had een wat te zware scene gekozen om voor het eerst echte physics motor te gebruiken , bij het renderen bleek de cache file niet meegekomen te zijn. de Propellors van de vliegtuigen vlogen een totaal andere route

Projecten structureren is nu mijn doel.

Dus Volgende keer weer animaties van Malicero :)
Ik heb nu een betere tutorial om eenvoudige rigs toch de functionaliteit te geven die ik zocht.

https://www.youtube.com/watch?v=cGvalWG8HBU

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1511 Gepost op: 21 november 2017, 22:59:46 pm »
Voor het Malicero project ga ik eens wat losse dingen in elkaar plakken om renderproblemen en physics problemen te ontlopen.
Vooral korte scenes die snel te renderen zijn . Ik heb alleen nog geen geslaagde ervaring met het linken van scenes. Dat ging de laatste keer fout.
We zullen zien. Ik render tegenwoordig alles in Cycles. :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1512 Gepost op: 22 november 2017, 23:12:05 pm »
Mag een stúk langzamer... maar was wel zoals bedoeld verders... Ik zal de eindversie bij afgemaakte projecten plaatsen.
Zodra het mij gelukt is om de ogen meer te laten gloeien , en het vuur zowel reflectie als degelijk schijnsel te laten veroorzaken...
Als iemand weet hoe dat moet , uw tips en truuks zijn welkom :)

https://www.youtube.com/watch?v=VQzCjCiNDi8&feature=youtu.be

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1513 Gepost op: 23 november 2017, 09:49:51 am »
Voor animaties werk ik eigenlijk alleen maar met Internal of OpenGL. Ik heb het geduld niet om lang te laten renderen. EErst wil ik leren animeren en daarna wel renderen. maar ieder heeft zo zijn eigen leerpad. We moeten zorgen dat e er plezier in blijven houden, anders lukt het nooit.
 je hebt weer een inspirerende bijdrage geleverd.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1514 Gepost op: 23 november 2017, 11:19:06 am »
Knap gemaakt maar ik heb een opmerking en dat is de textuur van de draak die vind ik er niet zo bij passen.
Succes met de reflectie het zal wel ergens een vinkje zijn vergeten.