Nee standaard alleen de principle shade, het licht is een oorzaak van vuurvliegjes met het bouncen tegen glossy materialen, een beetje gespeelt met het licht nu kun je het gaan verfijnen door clamp te gebruiken maar dit haalt de glossy weer weg,wat je zegt denoiser kan misschien.
Filmic optie gebruikt en hogere lichtwaardes ingesteld en een aantal lampen gebruikt, de mesh van alle modellen is high poly de koffiepot bijv 64 vertexen cirkel gebruikt met 2x subdivide.
De scene zit nu op een 550mb goed werkbaar en nog plaats voor meer modellen
Er zijn vuurvliegjes en er is een filter voor je camera 2 moeilijkheden die erg op elkaar lijken , in de video zie je duidelijk dat de camera de ruis vasthoud, volgens mij zijn het 2 verschillende dingen.
Hou er rekening mee dat als je werkt in 2.79 niet meer terug kunt naar lagere versies met de nieuwe shaders
Zoals je ziet is deze scene heel helder 90% van de foto's gemaakt met blender over de wereld heen is onderbelicht omdat bij meer licht veel problemen naar boven komen, dus koe bij de hoorn en het probleem aanpakken "let there be light" ,in de echte wereld leven we ook niet in het donker
Dat was eigenlijk de achterliggende gedachten en de nieuwe shader is ook op deze manier ontstaan bij een Disney medewerker, onder elke licht omstandigheid het zelfde materiaal gebruiken op een model en het er juist uit laten zien. vandaar dat ik er mee experimenteer.
In 2.79 zitten er veel opties voor het contrast die je kunt kiezen in de filmic optie,diverse merknamen staan er nu bij met de instelling.