Topic: make a piece a day  (gelezen 657990 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 07 maart 2016, 20:23:21 pm »
Maar hier is mijn piece van de dag...




mooi gemodeleerd...

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 08 maart 2016, 00:30:15 am »
Thnx , hier is mijn Piece van de Dag , tot nog toe alles zo op het oog nagemaakt , ik wil nu met referenties gaan werken.

Een aansteker is slechts uit cyclinders opgebouwd.... :)
Ik dacht ik doe dat even in een uurtje , maar het werden er twee... en toen nog een half uurtje om te renderen en in te stellen.....

:)







Volgende worden weer abstracte sferen en effecten ...  ::)


« Laatst bewerkt op: 08 maart 2016, 01:38:07 am door blenderbrammetje »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 08 maart 2016, 09:56:32 am »
Het is zeer geslaagd.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 08 maart 2016, 20:32:01 pm »
Zat ff zonder inspiratie dus ben een beetje met metaballs aan het klooien gegaan...mijn piece van vandaag...


omdat ie op de vorige pagina staat heeft niet iedereen hem gezien denk ik...of ben ik nou zielig omdat ik maar 1 like heb... :'(

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 08 maart 2016, 20:33:09 pm »
En nog maar 1....voor de afgelopen dagen die ik gemist heb...ineens is `het` er weer.....


en dat geld ook voor deze...boehoe..... :'(

of ze zijn gewoon niet mooi, kan ook... ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #140 Gepost op: 09 maart 2016, 00:07:04 am »
Nee hoor ze zijn allemaal top Rozz.
Alleen het gaat te snel voor mij.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 09 maart 2016, 11:07:29 am »
Ik had ze echt misgelopen. Ben blij dat ik ze nu dan zie.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 10 maart 2016, 19:25:53 pm »
Mijn piece van vandaag...met dank aan de point density texture...
Ff een kratertje erbij maken...




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 11 maart 2016, 01:22:59 am »
Stilleven. Mijn piece van de vorige dag ...


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 11 maart 2016, 01:25:19 am »
Mijn Piece ... Drakeneieren...

Helaas is de techniek om de randen te laten vervagen met Layer Weight - facing ... nog niet zo gelukt....
Op emission pakt ie een stuk beter uit dan op textures ofzo.... Komt nog goed... :)




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 11 maart 2016, 07:28:47 am »
Lekker bezig mannen.... ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 11 maart 2016, 10:26:48 am »
@Rozz: Ik vind de wolken erg cartoonachtig. Het lijkt een verzameling bolletjes. Is dit met opzet of is dit het soort wolken die je met deze techniek verkrijgt?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 11 maart 2016, 14:53:57 pm »
Ben nog aan het stoeien koos maar vond deze wel geinig...maar ik weet zeker dat er mooie realistische wolken te maken zijn...staan zat tutorial over wolken met point density onder de internal blender renderen engine dus die zijn nu ook onder cycles toe te passen denk ik...bijna weekend.. 8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 13 maart 2016, 03:21:56 am »
Nou ik zal het ook eens proberen , en mijn weerscene met zee en bliksem omzetten naar Cycles , want dat was het oorspronkelijke idee.
Ik heb de wolken gemaakt in met particles op die op basis van een simpele cloud-texture , die donker getrokken is zodat er enkele wolk-plekken tussen het zwart zitten , ontstaan. Die vormt weer de basis voor de wolken , gewoon volume scattering vanuit point density , in een bounding box met volumetric material.
Op deze manier kunnen je wolken bewegen ....


Geweldig dat dat nu over de GPU kan. FF uitdokteren welke materialen ik moet compositen maar heb al een tutorial gevonden....
:)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 13 maart 2016, 12:47:36 pm »
Ff een planeet tutorial gevolgd vanmorgen en voila....mijn ding van vandaag...




probeer hem nu te animeren, hoop dat de settings van de compositer meegenomen worden in de animatie...hij is aan het renderen...