Topic: Animatie met camera  (gelezen 5422 keer)


Offline Nick

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 februari 2022, 20:41:05 pm »
Hallo,

Ik heb een reconstructie van een Nederlands kasteel gemaakt. Het is een vrij grote scene en als ik een Render maak in Cycles met 2000 samples doet mijn pc daar ongeveer 8 a 9 uur over. Nu lijkt het mij heel tof om een korte animatie te maken waarbij de camera beweegt. Vanuit de camera gezien kom je aan en dan 'vlieg' je door de poort heen naar de binnenplaats of iets dergelijks. Is zoiets mogelijk of blaas ik dan mijn eigen pc op? Moet mijn pc dan per shot 8 a 9 uur renderen? Ik ben een leek op het gebied van animatie dus hoor het graag. Alvast bedankt.

Groet Nick

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2022, 20:52:22 pm »
Hoi Nick.
200 samples is wel heel veel.
Ik kom zelden boven de 500 samples , doorgaans gewoon 200.
Onlangs Denoise ontdekt.
Dan is 200 ruim voldoende.

Ik vind 8-9 minuten per frame renderen , fullHD , de max.
En ik heb al wat oudere PC's. Achtcores van de AMD FX3 generatie.
En een server met de render power van een 10600 van intel.
Dual Xeon 6 core met HT , is 24 threads totaal...

Je blaast je computer echt niet op maar als je wilt dat je animatie voor Kerst klaar is...  ;D
Succes !
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2022, 11:49:25 am door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2022, 20:53:23 pm »
Voor een proef animatie kun je Branched Path tracing gebruiken , dat gaar razendsnel.
Resolutie wat lager...
Dan hoef je geen week te wachten op resultaat.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2022, 21:56:26 pm »
Render je animatie in Blender Eevee Render dat is veel sneller dan Cycles ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2022, 23:03:37 pm »
Het is goed mogelijk en met korte render tijden als je de highpoly modellen bakt en terug plaatst als texture op een low poly versie van je scene.
In film is dat goed te doen zonder teveel kwaliteit verlies.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2022, 11:56:15 am »
Ik zal me eens verdiepen in Evee en de render kwaliteit.
Evee heb ik nog niet gebruikt.
Ben net pas op Blender 3.01.

Ben ineens mijn OpenCL render mogelijkheid kwijt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2022, 12:53:10 pm »
Evee is er in plaats van open gl wat je wel kan doen is de derde optie Workbench render die is een beetje gelijk aan open GL.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2022, 18:27:03 pm »
OpenCL. De tegenhanger van CUDA. Om met de grafische kaart te kunnen renderen.

Nu vervangen door Optix en HID , hoewel CUDA nog steeds werkt. Maar ik heb ook een oudere AMD kaart...

OpenGL is de tegenhanger van DirectX...