Raar, ik heb minstens EEN belangrijke stap nog niet gezien/begrepen.
Ik probeer het op te schrijven:
1. je hebt een folder nodig voor de assets file:///C:/Users/Eigenaar/AssetsDirBlender3
2. en maak een sub folder voor materials (meervoud?!) file:///C:/Users/Eigenaar/AssetsDirBlender3/materials/
3. in materials komen *.blend bestanden met de assets er in
4. maak voorbeeld met 4 ballen in verschillende kleuren
5. save de blend in de (nu bestaande) (sub) folder voor assets
6. open asset browser , de tijdlijn maar wijzigen (of new aanmaken)
7. klik op de material namen : make asset
8. In de asset browser klik op All
9. je kunt de assets slepen naar ... wat onder All staat, All denk ik ook
10. File saven nieuwe View3D openen timeline in Assetbrowser omzetten
11. open maar All, in View3D objecten maken en de assets kan men dan op het oject slepen en het kleurt dan
12.
Als ik de *.blend in 'materials' start dan moet ik (alle 4) materials weer als asset markeren, kan dan de objecten verwijderen, b.v. de aap als object
kiezen en b.v. helemaal met slepen vanuit de asset-browser rood laten worden.
Er ontbreekt dus EEN stap maar waar en welke.
Een nieuw Blender starten dan staan in de preferences WEL goede namen voor Asset path en bestand in b.v. materials