Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Algemeen
-->
Over Blender
blender 3.0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
6
Topic: blender 3.0 (gelezen 17243 keer)
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #60 Gepost op:
08 december 2021, 15:49:13 pm »
Hij is onderweg.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #61 Gepost op:
08 december 2021, 16:02:36 pm »
Hans kijk deze tutorial helemaal heel goed en leer hem uit je hoofd dan heb je al veel gewonnen.
hij is van jou mokken site dus Nederlands.
In de tijdlijn van de video op 2:50 daar zie je hoe je objecten plaatst.
https://www.youtube.com/watch?v=NCaRPr8n5_o&list=PL8qXAiv_31k6JOzjxtzDAM1vmzYOvaYP9&index=4
«
Laatst bewerkt op: 08 december 2021, 16:04:47 pm door IJpe
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #62 Gepost op:
08 december 2021, 16:18:17 pm »
En je vroeg ook nog wat je niet goed had gedaan dat zal ik nu even doornemen.
1: Je opject in het midden modelleren zie tutorial.
2:Als je iets modelleert dan
moet
je regelmatig je dubbele vertices verwijderen, dat doe je door in Edit mode op A te drukken alles is dan geselecteerd en kleurt oranje.
klik dan op R-muisknop en je hebt nu een nieuw menu kies hier
Merg Vertices en kies Bij Distance
en Blender verwijderd dubbele Vertices, helemaal onder in geeft Blender dan aan hoeveel hij er heeft verwijderd.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #63 Gepost op:
08 december 2021, 16:35:00 pm »
ja, dank je Wil, heel moeilijk vind ik het wel. ik dacht dat ik de mok een beetje goed had,maar blijk een hoop fout te zitten. ik ben nog even bezig om te proberen om mok 2.0 goed te krijgen. maar ik heb steeds problemen met de juiste view zodat hij in het midden zit.
bij jou plane 3.0 zie je dat de plane gewoon dicht is, bij mijn 2.0 zie je de strepen en vlakken zitten, dat is dus niet goed, weet niet hoe ik dat goed kan krijgen zoals het hoort.
Gelogd
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #64 Gepost op:
08 december 2021, 16:44:10 pm »
Kijk de tutorial zoals ik al eerder zei dan wordt het duidelijk.
Maar selecteer je plane en verwijder hem.
Druk op het toetsenbord
Shift C
dan gaat de cursor precies naar het midden waar hij hoort te staan.
Selecteer je mok en zet hem met Snap op de plane die heb ik al eerder uitgelegd dus even terug kijken.
Succes.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #65 Gepost op:
08 december 2021, 17:01:20 pm »
ik heb de plane eerst maar even verwijderd, shift C gaat de allles in het midden , maar druk ik op numpad 0 dan zie ik net niet dat de mok daar te zien is.
hoe moet ik dat ook alweer doen Wil, ja sorry voor de vele vragen. ik heb de filmpjes gezien maar blijf nog even zoeken en weten hoe alles moet, echt moeilijk is het nog voor mijn.
ik heb echt tijd nodig om alles goed te begrijpen en te snappen zodat ik goed weet hoe alles zit.
Gelogd
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #66 Gepost op:
08 december 2021, 17:33:42 pm »
ik heb geprobeerd de 2.0 te veranderen die heet nu 02.1
nog niet tevreden maar begint er op te lijken
Gelogd
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #67 Gepost op:
08 december 2021, 17:34:53 pm »
staat nog niet echt op zijn bodem zie ik nu
Gelogd
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #68 Gepost op:
08 december 2021, 17:46:51 pm »
Je hebt hem niet goed te pakken met de camera
Druk N voor het N-menu bij tab View vink je Camera to View aan.
Op het toetsenbord Numpad druk je 0 en navigeer nu met je camera view naar je Mok door het scrol wieletje ingedrukt te houden.
en maak dan een mooie nieuwe render.
Succes en volhouden de aanhouder wint.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #69 Gepost op:
08 december 2021, 19:57:50 pm »
de nieuwe render, maar ik heb nog veel problemen met camera stelling en het licht
Gelogd
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #70 Gepost op:
08 december 2021, 20:01:43 pm »
Je hebt hem in ieder geval goed in beeld Herman.
Blender leren is veel Tutorials bekijken
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #71 Gepost op:
08 december 2021, 20:13:17 pm »
Maar Herman ik zou de mok maar laten voor wat het is en verdergaan met het huis.
Ik weet dat loslaten moeilijk is maar het is nodig
In het modeleren van het huis zitten voorbeelden waar jij het moeilijk mee hebt en ook dingen van wilt weten.
Dus begin op je gemak met deze tutorial en maak op het forum een nieuw topic aan zodat we je verder kunnen helpen.
Maar eerst veel de eerste tutorial bekijken en het goed tot je nemen
Succes met deel-1
https://blender-lessen.nl/les/huis-modelleren-in-blender-deel-1
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
Herman59
Member
Berichten: 49
«
Reactie #72 Gepost op:
08 december 2021, 20:22:05 pm »
ja dat is zeker Wil, ik ben nu bezig met een kubus en een plane daaronder, beetje oefenen
maar ja hoor zelfde probleem, buiten beeld met numpad 0 weer draaien met camera maar heel heel erg moeilijk is dit dan,je moet echt staale zenuwen hebben en heel veel geduld en oefenenen
Gelogd
Re: blender 3.0
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #73 Gepost op:
08 december 2021, 20:31:35 pm »
Herman het is makkelijk als de camera is geselecteerd en Druk N voor het N-menu bij tab View vink je Camera to View aan en
op het toetsenbord Numpad druk je 0.
Staat je object niet in beeld druk dan op het toetsenbord
Shift C
en je camera staat op het midden gericht.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: blender 3.0
roobol
Member
Berichten: 226
«
Reactie #74 Gepost op:
09 december 2021, 07:03:20 am »
Ik ben van Cinema4D naar blender overgestapt en had in het begin ook veel moeite met camera navigatie. Als je de camera activeert en vervolgens in het attributenpaneel (shortcut N) onder de tab "view" de optie lock camera to view aanzet wordt dat een stuk intuïtiever (en werkt het net als in Cinema).
«
Laatst bewerkt op: 09 december 2021, 07:05:18 am door roobol
»
Gelogd
met vriendelijke groet, kees.
https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/
Print
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
6
« vorige
volgende »