Topic: blender 3.0  (gelezen 17008 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 06 december 2021, 13:25:22 pm »
Nee dat zou ik niet aan laten staan dat is heel verwarrend alleen als je iets niet kunt zien en als je met box select bijvoorbeeld de helft van je object wilt selecteren, dan selecteer je ook de achterzijde mee.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 06 december 2021, 13:33:18 pm »
Nog een tip als je object bij het modeleren er hoekig uit ziet ga in objectmode en klik de R- muisknop en kies Shade Smooth.
Dat zou je ook moeten doen voor je subdivision surface gebruikt.
Ik krijg nu visite dus ik ben er van tussen.
Succes.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 06 december 2021, 13:41:57 pm »
Sorry Herman59
Overigens ik ben een Hermann41 

Ik ben een wiskundige en die MOET alles 100% precies weten waarmee je bezig bent:
1. Welke Blender Versie  find ik is altijd nodig, omdat er inmiddels zoooo veel veranderd is , dat hulp eigenlijk alleen via dezelfde versie mogelijk is , maar dit is zelfs niet helemaal waar  heb zelfde versie op PC en Macbook [oude] identiek iets doen en het result is TOCH verschillend, dus waarop is ook nog nodig.
Ikke: moet dus in principe met W10 Versie 3.0.0 beginnen

Eten roept,  dan komt er nog meer ;-)

Zo nu even dit nog:

2. precies aangeven met welke WWW-pagina je bezig bent , in het begin heb je naar blender.leren verwezen, dat lijkt in orde te zijn, MAAR als die opent heb ik niet gevonden waar je  mee begonnen bent. (later wel de YouTube link , dat is dus de bedoeling met deze info).

3. Men kan eenvoudige dinge zeker op veel verschillende wijzen realiseren met Blender ... 

na ja dit was dan dat

Succes verder Herman

Peter   (K.H.)

Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #18 Gepost op: 06 december 2021, 15:49:51 pm »
  Wil  als  ik  de  r  indruk  krijg ik  een  roteer   pictogram,  of  moet  ik  nog  wat  anders  indrukken  voor  ik dat  nieuw  menu  krijg?

Ik bedoel met R-muisknop Rechter muis knop ;)

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 december 2021, 15:40:40 pm »
   ben  bezig  om  de vloer te maken,  ik denk  dat  ik  de  onderkant  van  de  mok  niet  goed  is  ,  maar  ja ,  ik  ga  maar  even  verder.   loop  ik  weet  tegen  een  volgend  probleem op,  met  de  vloer  maken ,  bij  mesh   dan  naar  plane,  heb  ik  gedaan,  dan  de  S  van  schalen,  maar  nu  op  de  tutorial  zie  ik  de  as  lijnen  kleuren ,  maar  niet  bij  mijzelf.  het  vlak  zeg  maar  blijf  donkergrijs.
maar  naar  deze  scene  moet  ik  de  mok  omhoog  gaan  halen,  maar  nu  weet  ik  niet  op  wat  voor  hoogte  de  mok  zit,  wat  ik  zie  bij  mijn  de  lijnen  niet  meer :-\

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 07 december 2021, 15:54:45 pm »
In de tutorial is de plane geplaatst op de grid dat doet Blender als je een plane plaatst.
Dus de man die de tutorial heeft gemaakt heeft niet verteld dat hij de plane iets heeft laten zakken ;)

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2021, 16:00:38 pm »
   hoi  Wil,    ja,   kan  ik  daar  wat  aan  doen  dat  ik  dat  ook  kan  Wil?
 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #22 Gepost op: 07 december 2021, 16:08:18 pm »
Dus je hoeft die lijnen niet te zien je gebruikt nu Snap.
Met de mok geselecteerd in object mode kijk doven in de balk naar het magneet icoon en dat icoon is Snapping, zet deze aan en druk ook op het pijltje en kies Face.

Je mok is nog geselecteerd dan druk je G +Z en zet je mok met de muis omhoog de mok Snapt nu op de Plane.
Als het niet duidelijk is horen we het wel.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2021, 16:10:43 pm »
De plane kun je gewoon laten staan hoor.

Maar als je hem een stukje lager wilt zetten dan selecteer je de plane in object mode en druk dan G + Z en schuif hem met de muis omlaag.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2021, 16:17:14 pm door IJpe »

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 07 december 2021, 16:24:49 pm »
  Wil,  heel  moeilijk  de mok  blijf  nog  in  de  plane  steken.
  doe  iets  verkeerd  maar weet  niet  wat  precies

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 07 december 2021, 16:38:38 pm »
Ik weet het al zet je mok een heel stuk hoger dan de plane met het Snap icoon UIT.
Daarna zet je snap weer aan en schuif de mok op de plane nu moet hij mooi op de plane landen.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2021, 16:45:17 pm door IJpe »

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 07 december 2021, 16:49:16 pm »
  ik  stuur  je  even  een  image,  kijken wat  je  er  van  vind.
ik  denk  nog  niet  goed :)


Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 07 december 2021, 16:50:55 pm »
ik  denk  dat  hij  niet  op de  plane  staat.klopt  dat  Wil?

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 07 december 2021, 17:02:12 pm »
ik  stuur  nog  een  2de  image,  is  deze  misschien  beter  Wil?


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #29 Gepost op: 07 december 2021, 17:27:24 pm »
Scale je plane even wat kleiner en met de middelmuis scrolwiel ingedrukt kun je met de muis het beeld op en neer bewegen en als je dat doet kun je onder de plane kijken en zien of de mok er doorheen steekt.
Zie je hem niet aan de onderkant dan heeft Snap de mok goed op de Plane geplaatst.