Topic: Make a Piece A Day Revival  (gelezen 30455 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2022, 01:54:14 am »



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2022, 19:58:29 pm »
Ziet er goed uit mooi gemodelleerd die rand en de rest van de kast ook natuurlijk. 8)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2022, 16:44:38 pm »
Kaleida scoop prutswerk.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 15 januari 2022, 16:58:39 pm »
Mooi Ruud.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 22 januari 2022, 01:03:43 am »
Titel , " mooi gras is niet lillik. "




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2022, 11:38:58 am »
Me een keer gewaagd aan sculpten de start.



ExLibris

« Reactie #51 Gepost op: 10 februari 2022, 17:11:42 pm »
Van het een komt het ander.... Ik ben bezig met mijn procedureel genereren van een stad. Daarvoor was ik bezig met geometry nodes. Met deze nodes ben ik bezig om procedureel een oude kerk te genereren. Voor die kerken heb ik ramen nodig en voor die ramen heb ik glas in lood nodig. Kortom ik ben vandaag bezig geweest met het maken van glas in lood in de shader editor. Hiervoor heb ik een aantal materialen gemaakt, een simpele scene en wat filmpjes om te testen of de materialen ook werken in verschillende omstandigheden. Ik het eerste voorbeeld is het glas nog te donker, dat is een stuk beter in het tweede voorbeeld. Vervolgens heb ik er een donkere kamer omheen geplaatst om te zien hoe het licht zich dan gedraagt. Tenslotte heb ik het materiaal iets gewijzigd door het lood te draaien.

Het voorbeeld is te bekijken via YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=uXeQB1KdO7I&ab_channel=ExLibris

Ik wil de materialen graag beschikbaar maken (al is het om te testen of het werkt). Is daar interesse voor?
 

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2022, 17:22:05 pm door ExLibris »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2022, 03:15:35 am »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2022, 12:30:12 pm »
Bruut Ruud !  ;D

ExLibris


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 14 februari 2022, 19:00:10 pm »
Mijn Piece van eergisteren.
 ::)
Niet het huisje maar de buitenlampjes.

Dit huisje is om een van mijn eerste tekenfilm scenes opnieuw te maken en het hele filmpje deze keer.
Stamt nog uit de 3D Max tijd...
In Cycles word alles veel mooier , echter , en mooier belicht.
Plus nu op fullHD in plaats van 800x600







« Laatst bewerkt op: 14 februari 2022, 19:05:05 pm door blenderbrammetje »

ExLibris

« Reactie #56 Gepost op: 15 februari 2022, 14:44:31 pm »
Ik had, voor mijn stadproject, gotische ramen nodig. Die zitten vaak nogal ingewikkeld in elkaar, maar ik kwam op internet de volgende SVG files tegen: https://www.craftsmanspace.com/free-patterns/gothic-tracery-design-elements.html. Nu kan je in Blender eenvoudig SVG (vector graphics) files importeren en deze verschijnen in Blender als curves. Van de curves heb ik vervolgens hele ramen gemaakt. Deze heb ik dmv geometry nodes een rand met bevel gegeven en omgevormd tot meshes.

Dit is het resultaat:






Als iemand interesse heeft, is het gratis te downloaden via https://www.blendswap.com/blend/29662

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 15 februari 2022, 20:08:35 pm »
Mooi.
Ik maak zelf tegenwoordig ook vector graphics met inkscape.
Mijn huisje is nog niet klaar.
Ik mis nog de deurpost , deurklink , scharnieren voor de ramen , hengsels voor de dakgoot , regenton , deurbel... etc.

Maar mocht ik nog een kerk willen maken dan zijn zulke Gothische ramen een goed idee...
Worden je vector graphics dan eerst een curve ?
heb nog nooit SVG's geimporteerd.

ExLibris

« Reactie #58 Gepost op: 15 februari 2022, 21:09:39 pm »
Ja net als met letters wordt alles omgezet naar curves. Je moet wel oppassen dat je blenderfile geen zootje wordt. Ik heb al eerder svg-files gebruikt om bv logo’s te importeren. Erg nuttig.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 16 februari 2022, 17:52:30 pm »
Ik train mezelf ook in logo's maken met Inkscape.
Vector based is essentieel in die tak van sport...

Echter logo's voor in Blender maak ik meestal gewoon in Blender.
Toch kan Inkscape wel voordelen hebben op vector teken gebied.
Maar Blender ook , afhankelijk van wat je wilt maken...  8)