ben druk bezig mijn wiki op te knappen
Hier eerst uitleg hoe het geheel in elkaar zit:
Alles wat er opgeborgen is in de wiki is een TEKST-pagina en aan elke van deze paginas zijn of automatische rechten: mogen kijken, mogen aanpassen, mogen plaatjes nieuw toevoegen, etc.
De bedoelde paginas, die men zou kunnen bekijken of ... staan als namen boven aan elke pagina, dat zijn dus links naar DIE pagina.
Normaal gesproken opent de link (hieronder) het begin van de wiki
https://blendernodeswiki.pkhg.nl/ of korter werkt ook als nieuwe activering van mijn wiki: in de adresregel blendernodeswiki.pkhg.nl inzetten en dan Enter-knop werkt ook. Je zou dit moeten zien:
Eerste test, i.h.b. voor IJpe ;-)
Wat er in de geopende pagina staat is mijn idee wat iemand zou moeten
weten en dan (misschien door een klik) doen.
Als je het doet : klik maar op "DiaPeter" een plaatje van mij ...
Boven aan staan in Bruine-Regels wat en waarvoor de wiki is te gebruiken
Op dit moment mag je mag je alles wat er staat bekijken,
behalve op Edit zal dan om naam en bijbehorend wachtwoord vragen!
Probeer maar ;-)
Nu een test, of ik duidelijk genoeg het een of ander heb uitgelegd
MET verzoek voor IJpe
De pagina "RunningSpider" is bedoeld om problemen met het tutorial (liefst met oplossing later , zoals nu) te melden of ander commentaar
toe te voegen:
Zo heb ik IJpe's melding, dat hij de benen niet kan laten lopen met
... (als wie het vraagt) toegevoegd. En daaronder mijn idee wat
er misschien de oplossing is.
Beste IJpe, zou je proefkoneen zijn door de ... in IJpe te willen
wijzigen?
Zo Ja, naar de pagina RunningSpider kijkende, klik maar op Edit (in de onderste bruine regel) dan workt om naam en wachtwoord gevraagd
Deze keer voldoet het om slechts het wachtwoord (naam open laten)
te gebruiken en ik heb het zo ingesteld, dat je als wachtwoord IJpe moet invullen en dan nog op OK klikken,
De tekstpagina gaat dan open en je kunt de ... door IJPE of zo vervangen
Blift over door naar beneden te scrollen en op "Save" te klikken je mag ook andere open vankken vullen ...,
Test klaar
In princiepe kan elke persoon, die mijn wiki wil gaan gebruiken om dingen toe te voegen of te wijzigen (aanvullen, mijn tikfouten verbeteren) een eigen naam en wachtwoord krijgen, daarover later nog meer.
De admin en dat is opa Peter kan bij alles komen ... na ja, dat is gewoon zo, overal, ...
Als iemand anders het hier boven uitgelgde wil uitproberen, dan mag dat.
Misbruik ga ik altijd vrij gouw onderbinden door rechten ... aan te passen
en onzin verwijderen (e.g. ongewenste plaatjes)