De nieuwe 2.93 lts is gebruikt , Ik moet zeggen weer een vooruitgang en vrij snel met bakken.
2.8 gaf me vierkante blokken en balen als een stekker,
een videokaart van 35 euro geeft een beter resultaat als mijn rtx2060, gelukkig is dit station gepasseerd.
Het bakken is gedaan op een resolutie van 300 en de noise baking is met een factor 3 gedaan en vrij snel met bakken 15 20 min op 300 frames.
Ik ben wat testjes aan het maken met de noise reductie met transparante achtergrond.
Hoewel ik me afvraag of het noise is of zijn het kleine gloei puntjes aangezien een hoge sample rate geen verbetering geeft en ik in een hoge resolutie werk.
128 samples gebruikt 1990x1020.
Standaard zonder denoise.
Hier is optix denoise gebruikt
Het haalt het wel op en geeft iets blur het smeert wel uit maar te overzien, ik kon de instelling niet vinden om het af te regelen geen idee of het bestaat in 2.93.
openimage denoise, ik zag eigenlijk niets van een denoise aan het werk met deze instelling tijdens het maken van de render, geen idee of het met een rtx kaart werkt.
1.000 samples zonder denoise. Lang wachten en nauwelijks verbetering in verhouding tot de 128 samples
Met rook en vuur telt het dus niet hoe hoger de samples hoe minder noise, misschien nog hoger maar dan ben ik bejaard als de foto klaar is
Render tijd 45 minuten de anderen 5,5 minuut
De node settings voor rook en vuur.
20 samples render tijd 55 seconden je ziet nu wat blokken ontstaan hoewel niet slecht voor het aantal sampels.