Hoi Roz,Krijg je deze melding terwijl je aan het renderen bent?Zo ja, weigert hij dan te starten (of door te gaan) met renderen?Wat staat er bij jou in het 'render' stukje onder bij 'device': staat daar CPU? Zo ja, kun je dan in het menu kiezen voor GPU Compute? En zo ja, hoe is dan de reactie?Of sla ik nu de plank mis?
Dat betekent dat je videokaart niet genoeg geheugen heeft voor de scene.
Dus het aantal gig. op de kaart is mede verantwoordelijk voor wat de cuda`s aan kunnen?Misschien stomme vraag maar probeer het te begrijpen.
Citaat van: rozz op 20 januari 2016, 20:06:07 pmDus het aantal gig. op de kaart is mede verantwoordelijk voor wat de cuda`s aan kunnen?Misschien stomme vraag maar probeer het te begrijpen.Het is heel simpel, als je scene meer werkgeheugen nodig heeft dan wat je hebt rendert hij niet.
is er een formule die aangeeft hoeveel vertices, edges, faces, shaders, particele`s, texture`s e.d. ik per frame, modifier, gig. kan renderen zodat ik van tevoren weet of ik wel of niet op F12 hoef te drukken?Excuses voor de lastige vragen maar wil graag weten waar het fout gaat en tot hoever ik kan gaan, net als in het echte leven...
Excuses voor de lastige vragen maar wil graag weten waar het fout gaat en tot hoever ik kan gaan, net als in het echte leven...
Why does a scene that renders on the CPU not render on the GPU?There maybe be multiple causes, but the most common is that there is not enough memory on your graphics card. We can currently only render scenes that fit in graphics card memory, and this is usually smaller than that of the CPU. Note that, for example, 8k, 4k, 2k and 1k image textures take up respectively 256MB, 64MB, 16MB and 4MB of memory.
Ik had juist ergens gelezen dat dat in cycles per tile gaat.