import bpyimport randomfrom math import radians#Start with a clean environmentbpy.ops.object.select_all(action='SELECT')bpy.ops.object.delete(use_global=False)#Set parametersnumbars=10#Add objects#Planebpy.ops.mesh.primitive_plane_add(size=100, enter_editmode=False, align='WORLD', location=(0, 0, 0), scale=(1, 1, 1))mat = bpy.data.materials.get("Plane")bpy.context.active_object.data.materials.append(mat)#Lightsbpy.ops.object.light_add(type='POINT', radius=10, align='WORLD', location=(0, 0, 5), scale=(1, 1, 1))bpy.context.object.data.energy = 1000bpy.ops.object.light_add(type='POINT', radius=10, align='WORLD', location=(6, 3, 5), scale=(1, 1, 1))bpy.context.object.data.energy = 100#Camerabpy.ops.object.camera_add(enter_editmode=False, align='VIEW', location=(25 , -15 , 12 ), rotation=(radians(78), 0, radians(44)), scale=(1, 1, 1))bpy.context.scene.cursor.location = (0,0,0)for f in range (0, numbars): height=random.randint(1,500)/100 print (height) bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(size=2, enter_editmode=False, align='WORLD', location=(0,0,1), scale=(1, 1, 1)) bpy.ops.object.origin_set(type='ORIGIN_CURSOR', center='MEDIAN') bpy.ops.transform.resize(value=(1, 1, height), orient_type='GLOBAL', orient_matrix=((1, 0, 0), (0, 1, 0), (0, 0, 1)), orient_matrix_type='GLOBAL', constraint_axis=(False, False, True), mirror=True, use_proportional_edit=False, proportional_edit_falloff='SMOOTH', proportional_size=1, use_proportional_connected=False, use_proportional_projected=False) bpy.ops.transform.translate(value=(0, (f*2.3), 0.1), orient_type='GLOBAL', orient_matrix=((1, 0, 0), (0, 1, 0), (0, 0, 1)), orient_matrix_type='GLOBAL', constraint_axis=(False, True, False), mirror=True, use_proportional_edit=False, proportional_edit_falloff='SMOOTH', proportional_size=1, use_proportional_connected=False, use_proportional_projected=False) mat = bpy.data.materials.get("Bar_GYR_noframe") bpy.context.active_object.data.materials.append(mat) # Add a bevel to the mesh bpy.ops.object.mode_set(mode = 'EDIT') bpy.ops.mesh.bevel(offset=0.03, offset_pct=0, segments=5, release_confirm=True) bpy.ops.object.mode_set(mode = 'OBJECT') bpy.ops.object.shade_smooth() bpy.ops.object.text_add(enter_editmode=False, align='WORLD', location=(1, (f*2.3), 0.1), scale=(1, 1, 1)) mat = bpy.data.materials.get("Text") bpy.context.active_object.data.materials.append(mat) bpy.context.object.data.body = "Object "+str(f)
Date_measurement,RWZI_AWZI_code,RWZI_AWZI_name,X_coordinate,Y_coordinate,Postal_code,Security_region_code,Security_region_name,Percentage_in_security_region,RNA_per_ml,Representative_measurement,RNA_flow_per_1000002020-03-30,32002,Tilburg,132554,401565,5048TD,VR20,Midden- en West-Brabant,1,1837,TRUE,2020-03-31,3010,Assen,234705,558203,9403AK,VR03,Drenthe,1,2254,TRUE,2020-03-31,1033,Garmerwolde,240219,585040,9798TC,VR01,Groningen,1,427,TRUE,2020-03-31,2032,Harlingen,159027,576146,8861KT,VR02,Friesland,1,869,TRUE,2020-03-31,2011,Leeuwarden,184401,578940,8937AN,VR02,Friesland,1,424,TRUE,2020-03-31,1008,Stadskanaal,260571,559393,9501LH,VR01,Groningen,1,200,TRUE,
Knap hoor, enige jaloersheid voel ik nu wel.
PROVINCIE,X_COORD,Y_COORD,VALUEDrenthe,245714,538526,12Flevoland,154396,488875,4Friesland,175888,569005,9Gelderland,194384,445695,15Groningen,232156,577293,3Limburg,192459,348430,17Noord-Brabant,144019,397916,16Noord-Holland,120887,514113,4Overijssel,224788,486575,7Utrecht,140965,453928,5Zeeland,35089,380734,11Zuid-Holland,92964,441994,9
Fantastisch gemaakt. Alleen ik zie dat de staaf die het hoogste komt op de plek staat waar de ouders van de vriendin van mijn zoon wonen. Hopelijk weten ze de corona buiten de deur te houden.
Dit gaat allemaal boven mijn pet maar we hebben hier het lid PKHG en dat is Peter die is helemaal weg van Python.Ik hoop dat Peter dit topic ziet.Maar in ieder geval succes met je project.
import bpycollection_object='Nederland'empty_object='Empty'#clear motion databpy.data.objects[empty_object].animation_data_clear()bpy.context.scene.frame_end = 2400curframe = int(0)bpy.context.scene.frame_set(curframe)for obj in bpy.data.collections[collection_object].all_objects: bpy.context.scene.frame_set(curframe)# Select current object object=str(obj.name) bpy.context.view_layer.objects.active = bpy.data.objects[object] province = bpy.data.objects[object] empty = bpy.data.objects[empty_object] empty.location = province.location empty.keyframe_insert(data_path="location") bpy.context.scene.frame_set(curframe) empty.keyframe_insert(data_path="location") curframe=bpy.context.scene.frame_current +100 bpy.context.scene.frame_set(curframe)
Dit plaatje als achtergrond in Blender gebruiken? En dan daar de zuilen laten groeien?'En er een addon van maken? Een besturing bedenken?Kan er in princiepe bij helpen (naar youtoube .... ooit EEN keer gedaan om iets te laten zien, ik dacht metgeodesic domes , via de preferences in Blender nieuwste versie is geodesic domes nog altijd aanwezig ;-) .