Eventjes
Ik had er een maand of 5 voor uit getrokken,
Voor zover zo goed het valt me niks tegen nu is het moeilijkste achter de rug.
Nu alle UV's van de romp goed ingesteld de gaten bewerkt met extra loops de luiken aangebracht.
Als je ziet hoe groot het schip is en hoeveel onderdelen die in het zicht komen moet je overzicht houden.
Systematisch werken per onderdeel proberen af te maken en soms moet je een ander onderdeel maken voor de maatvoering.
Het is geen onaardig model om mee te werken dat geeft het plezier om in deze scene te werken , met de materialen moet je ook voorzichtig zijn.
Het vreet MB's en laat de performance van de computer zakken,gisteren een test gedaan ook met de environment 3 hdri textures ingeladen, bij elkaar had ik 1 GB tot 1,5 GB met een render ,maar mooie fotos . De file zelf is een 400mb het laat zien dat materiaal ook vreet als je gaat tweaken.
De UV had ik zo ingesteld dat de ruimte tussen de kanonsgaten gelijk stond aan de texture grote.
Het schip is 68 meter dus de textures vragen om een hogere resolutie, zoals het er nu uitziet in resolutie is mij goed .
De luiken en de wand moet ik nog op elkaar afstemmen.
De masten zijn nu aan de beurt.
Subdivide uit.UV klaar.