Dit model is een eerste opzet en een hulp model.
Het werkt ook wat veiliger dan heb je het origineel achter de hand zonder dat deze aangetast wordt.
Omdat ik schaal 1:1 werkt alle ruimte om te zien wat je doet tijdens het beplakken met balken op dit model.
Na itensief modeleren was ik een beetje aan het spelen met dit mode en er een hout texture op geplempt.
Het model is nu in de juiste vorm om uit te bouwen
Ik moet nu balken het zogenaamde berghout in scheepsbouw termen aanbrengen en de geschutspoorten.
De gaten voor de kanonnen zijn geen gaten maar de planken er omheen en berghout van de 2de laag.
Het model wat je nu ziet is puur voor de vorm weer te geven in 3d in plaats van een image op een plane,
Nu kun je goed werken.
De tweede laag is aanzienlijk minder werk een kwestie van wat looplijnen kopiëren en met separate gebruiken in de tweede laag om er balken of planken van te maken.
Als beplanking gedaan is blijft er beeldhouwen over, veel krullen en siersels
Nog een lange weg te gaan.
Textures gedragen zich goed met unwrappen alles standaard unwrapt en eigenlijk al goed, straks als ik aan de materialen ga werken zal de texture een paint texture zijn. Hier zie je een hout texture en hoe het zich gedraagt het schip is 56 meter lang dus high resolution textures zijn wel gewenst als je kwaliteit wil laten zien en een juiste seamless texture doet wonderen, Ik dacht aan 3000x3000 ook rekening houden met de pc
Een mooie foto van het originele model.
https://www.rijksmuseum.nl/en/collection/NG-NM-11911