Karel hoe groot kan de demo reel film worden ...
Als het lang duurt worden mensen het gauw beu. Het moeilijkste in film maken is de kijker te blijven boeien.
Vermist wij Nederlands praten heb ik een Nederlandstalig nummer ter beschikking dat ik zelf geschreven heb en dit is eigenlijk mijn grootste uitdaging aan dit filmpje. Stuff bij elkaar editten is maar een kwestie van tijd. Deze forum heeft Belgische en Nederlandse leden dus ik zoek een Belgische en een Nederlandse zangeres. Zaterdag avond is er in mijn kroeg een optreden van een zangeres en ik ga er naartoe op verkenning, deze meid even ter studie nemen. (Je weet maar nooit of ze goed is hé)
Een Engels liedje brengen vind ik niet kunnen omdat dit de 'Dutch Blender Community' is. Ik kan wel Engelse subtitels voorzien.
Ik wil deze dames ook in het filmpje tonen gecombineerd met Blender dus ik zal wat aan 'Camera tracking' moeten doen. Misschien heeft er iemand een leuke achtergrond of decor om deze dames in te plaatsen. Ik was al een beetje aan het dromen om een scene te maken dat ze in de cockpit van mijn jet zitten te zingen. De Nederlandse in het oranje en de Belgische met de Belgische drie kleuren. Oranje petje op oranje smink, Belgisch petje, belgische smink, zoals jullie Nederlanders daar goed in zijn met de oranje kleur.
In mijn atelier heb ik een beperkt greenscreen decortje.
De muziek is nog niet af, het zit al een jaar onafgewerkt op mijn harde schijf. De tekst heb ik geschreven in het Spaans dus ik moet wat Nederlands verzinnen. Wat ik tot dusver heb, hebben jullie gehoord in het demootje. Alles bij elkaar duurt een liedje iets van een 3 min. We kunnen het rekken met een introotje en een outtrootje maar 4 min is toch wel het max voor het geduld van kijkers.
Het liedje is getiteld "Que Linda La Vida" (Hoe mooi is het leven)
De Blender gemeenschap is wereldwijd erg klein. Als we een Nederlandse billenkletser kunnen lanseren om ons werk te tonen hebben we een potentieel publiek van 15 milj Nederlanders en 6 milj Vlamingen.
Wel, wat denken jullie van mijn idee tot dusver ? Is het erover ? Zijn jullie bereid aan deze uitdaging mee te werken ?
Hier is een voorbeeld van een liedje in welke stijl ik aan het denken ben. Er komen echter wel te veel personages in voor, ik dacht aan 2 zangeressen en heel wat minder frequent. Het filmpje moet ons werk in het daglicht zetten :
https://youtu.be/AZ7oROlf5ys