Topic: Polly pocket stad.  (gelezen 69350 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #60 Gepost op: 01 december 2015, 11:11:33 am »
Selecteer een van deze bestanden en druk rechts op append from libary.
Dan in de herder van de Compositor kies je Add / Group hierin staat dan het bestandje wat je hebt geselecteerd en die kun als nodes in je node editor gebruiken.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 01 december 2015, 11:33:12 am »
Wat is of wat bedoel met de composter.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #62 Gepost op: 01 december 2015, 11:46:32 am »
In Blender boven in de balk zie je Default zet deze op Compositig dit is een scherm met daar in de node editor.
en zo kun je ook weer terug naar default en andere handige schermen.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 01 december 2015, 11:51:48 am »
Ik vreesde al dat je dat bedoelde ijp.

Maar daar kan ik het ook niet vinden.

Gelukkig heb ik tijd genoeg om het uit te zoeken. Maar nu al een volle dag bezig met iets wat eigenlijk heel simpel moet zijn als ik de opmerkingen van jullie zo lees.

Maar ook al volg ik de tips dan is die verrekte pvc er nog steeds niet.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #64 Gepost op: 01 december 2015, 12:02:04 pm »
Probeer dan om het object uit het chocofur bestand (mapje objects) binnen te halen met append. Dan komen het materiaal en de bijbehorende shaders ook mee.
Het object in dat bestand is dat bolvormige ding dat je ook in de previews van de materialen ziet).

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #65 Gepost op: 01 december 2015, 12:10:53 pm »
als je in de compositor (Node editor) dan zie je in de herder(Midden balk) het matriaal icoon maar voor het bestandje wat je hebt geimporteerd met append moet je misschien wel het render icoon aan zetten om het bestandje in de add /group te zien.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 01 december 2015, 12:30:56 pm »
Nee ik doen wat ik wil. Maar er komen geen nieuwe shaders bij.

Vanmiddag maar eens wat andere dingen doen, dit is niet leuk meer.

groetjes wim

ps
ik bewonder jullie geduld.

skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #67 Gepost op: 01 december 2015, 12:53:13 pm »
Ik heb de shader gedownload.
In de compositor (Node editor) import met append je file kies de map Nodetree en kies je shader.
In de Midden balk  ga je naar add en ga op group staan in deze group zie je de shaders en nodes die je hebt geïmporteerd.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 01 december 2015, 13:08:16 pm »
Ik kan de shader niet kiezen in de nodetree, want hij staat er niet. Daar loopt het steeds op stuk.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #69 Gepost op: 01 december 2015, 13:13:20 pm »
Kies een van de bestanden die daar wel staan.

« Laatst bewerkt op: 01 december 2015, 13:16:03 pm door ijp »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 01 december 2015, 13:20:03 pm »
Dat is geen probleem, uit de lijst kan ik kiezen wat er staat. Dat gaat allemaal goed. Alleen wat er niet staat is een probleem
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #71 Gepost op: 01 december 2015, 13:23:12 pm »
Dat zijn de bestanden selecteer er een b.v. Chocofur Glossy Shader
en onder neem de stappen die ik al eerder heb aangegeven
Dan staat in add  /group de naam Chocofur Glossy Shader die klik je aan en walla hij staat in de node editor.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #72 Gepost op: 01 december 2015, 13:25:50 pm »
Ja dat zijn de schaders en nog wat andere nodes en die moet je aansluiten in de node editor.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 01 december 2015, 13:57:34 pm »
Mannen ik stop voor nu mee. Kort gezegd ik begrijp er niets van.

Hou het voorlopig wel in de kleuren die me wel lukken.

Ik ga het stadje opnieuw opbouwen met 3 verschillend huisjes. Daarna gaat er een busje door heen rijden waar ik nu mee bezig ben.

Later ga ik met de shaders wel weer verder.

Bedankt zover voor de tijd en de moeite.

De waardering van mijn kant is zeer groot.

Nu eerst maar eens kerstspullen halen.
Hierbij nog een foto van de kerstboom zoals die nu bij mij in de kamer staat.





EDIT
Ik krijg de foto niet anders, dus dan het hoofd maar even horizontaal houden  ::)
« Laatst bewerkt op: 01 december 2015, 13:59:28 pm door wimblen »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #74 Gepost op: 01 december 2015, 14:00:13 pm »
Maar dan zal hij toch moeten weten welke shaders en hoe om de pvc shader te krijgen.  ;)

Zie je als je met append in het andere bestand gaat kijken geen mapje Material?
(Als hij gelijk naar de node tree map gaat moet terug gaan)
Als je nu het materiaal append dan is je probleem zo goed als opgelost.

Het probleem is dat ze van de pvc shader geen node group gemaakt hebben. Je ziet dus alleen andere shaders staan die zij gebruiken. Je kunt in het gedownloade ook zelf de pvc nodegroup aanmaken en opslaan. Daarna kun je hem wel uit de node tree map halen.