Bedankt Nick!
De opdracht voor het project (2e bachelor ingenieurswetenschappen KU Leuven) is om een fietssimulator te ontwikkelen voor mensen die een ongeval/beroerte/... gehad hebben. Hierbij moet vooral de interactie met het verkeer worden getest. Als omgeving gebruiken we een stad die we importeerden vanop Blendernation (
http://www.blendernation.com/2015/01/22/blender-game-engine-city-blend-file/)
De kleine fouten in de stad zelf hebben we zelf reeds aangepast.
Wat de navigation meshes betreft: de straten in de stad bestaan uit afzonderlijke vlakken met een stratenpatroon als texture. Een eerste probleem hiermee is het combineren van al deze vlakken tot 1 navmesh. Een tweede probleem is dat het mij moeilijk lijkt de wagens aan de juiste kant van de weg te laten rijden en te laten interageren met verkeerslichten. Tot slot lijkt het mij moeilijk de wagens willekeurig te laten rondrijden aangezien ze geen vast doel kunnen hebben waar ze naartoe rijden.
Een alternatief is de methode die in deze tutorial gebruikt wordt (
https://www.youtube.com/watch?v=_agiXTw0coM). Hierin moet ik dan enkel nog de animatie van de leidende kubusjes zien te maken. Op kleinere schaal lukt dit zeer goed via keyframes, maar in de stad zelf slaat hij op de een of andere manier steeds de hele stad op met bijhorende (zinloze) animaties, wat veel procestijd vraagt en ongelofelijk irritant is. Daarom wou ik overstappen op het pad, maar dat werkt dus blijkbaar niet.
Als ik gevonden heb hoe ik een bestand kan toevoegen kan ik de stad zoals we ze nu hebben bijvoegen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Jakob