Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 92288 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #45 Gepost op: 19 november 2015, 07:44:20 am »
hmmm  had ik gistere avond moeten weten....  ik heb het meeste alweer opnieuw gedaan....  toestand...  maar voor het oefenen is het niet zo erg... alles dubbel doen.. :-)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 19 november 2015, 10:11:35 am »
Waarschijnlijk heb je de tanden gekoppeld aan de armature en dan voor bone gekozen en bij de mond is de koppeling met dit bot ontstaan door automatic weights, of door weightpaint. Wat er gebeurd is dat de tandjes voor 100% meegaan met het bot en de blauwe onderkaak voor minder procent. Dit kan komen omdat het daar niet voor 100% weight aan de bone gekoppeld is, of het is ook nog voor enkele procenten gekoppeld aan een andere bone waardoor het niet voor 100% mee gaat.

Oplossing het gebied van de smurf dat gelijk met de onderkaak mee moet een weigth van 100% geven aan de onderkaak en kcontroleren of er ook een andere bone een weigth geeft aan dit gebied en als dit het geval is weghalen.

Hopelijk is dit zo duidelijk genoeg verteld.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #47 Gepost op: 19 november 2015, 12:33:18 pm »
ik snap je.....

ik heb eerst het hele hoofd aan het headbone gekoppeld en daarna de kaak aan het kaak bot....
dus eerst maar eens de kaak los halen van de headbone... 

stom zeg.....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 19 november 2015, 19:44:52 pm »
Helemaal niet stom. Hoe denk je dan dat ik weet wat het probleem is?!
Die fout maken we allemaal in het begin denk ik.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #49 Gepost op: 21 november 2015, 02:40:34 am »


oke... ik geef toe... heeft nog weinig met een echte smurf te maken... ... beetje freaky smurf dit...

best veel werk, om zoiets te riggen..   moet het hier en daar nog een beetje oppoetsen...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #50 Gepost op: 21 november 2015, 09:50:54 am »
Mooie oefening hoor. Ben benieuwd om hem in actie te zien.  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 21 november 2015, 11:08:14 am »
smurf of geen smurf...ik vindt het nu al smurftastisch... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #52 Gepost op: 21 november 2015, 15:09:39 pm »
Mooi gebit in zijn mond zover ben ik nog niet dus ik vindt het top.
Maar zoals je zegt is hij wel een beetje freaky ik zou hem daarom mooie scherpe hoektanden geven en rode ogen en er is een nieuwe smurf opgestaan. ;-)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 21 november 2015, 19:25:35 pm »
Een goede oefening. Je komt op deze manier alle problemen van het vormgeven-topologie-riggen tegen.
Ik ben jaloers op het gebit van de smurf.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #54 Gepost op: 21 november 2015, 22:22:25 pm »
Dit is de serie moordenaar uit het smurfendorp....  die zie je nooit in de tekenfilm... :-)

kijken of ik hem dit weekend nog bewegend krijg....

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #55 Gepost op: 21 november 2015, 23:33:15 pm »
Heb je wel de subsmurf modifier gebruikt?  :)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #56 Gepost op: 22 november 2015, 15:22:24 pm »
laten bewegen op muziek/geluid....  bestaat daar ook nog iets voor binnen blender?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #57 Gepost op: 22 november 2015, 15:44:16 pm »
Ja, bake sound to curve maar het is niet dat je de smurf daar gelijk een compleet dansje mee kunt laten doen. Je kunt wel bv. zijn mond open en dicht laten gaan op het geluid.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #58 Gepost op: 22 november 2015, 23:55:34 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=dzyJp_j7jhY

Ik begin op te schieten.....  alleen de handen nog... en ik wil de ogen nog open en dicht kunnen doen... en de wenkbrouwen op en neer.... maar het begin op te schieten....

Ja, bake sound to curve maar het is niet dat je de smurf daar gelijk een compleet dansje mee kunt laten doen. Je kunt wel bv. zijn mond open en dicht laten gaan op het geluid.

ja, ik had die tutorial gevonden met dat lipsync verhaal....
maar ik bedoel... stel je wil animeren op de maat van muziek....  is het wel fijn dat je weet waar de beat in de muziek zit.... kan je dat ergens zien dan?

kan toch nog wat worden.... dat animeren met zulke handen en voeten.....   we zien wel wat het wordt.....

voor een half jaartje blender... vin ik hem best mooi... :-)  ( als je je eigen niet kietelt.....)
« Laatst bewerkt op: 23 november 2015, 00:22:02 am door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #59 Gepost op: 26 november 2015, 23:37:31 pm »
Toch weer een vraag....

ik heb shape keys gemaakt, en deze wil ik dmv driver aan een bone koppelen....  voor wenkbrauw op werkt het....  wenkbrauw neer wil maar niet lukken?
en volgens mij doe ik het zelfde als deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=r6HXF-fWonk


dit blijft bij mij ook rood (althans bij wenkbrauw neer)

   

iemand enig idee wat ik fout doe..
« Laatst bewerkt op: 26 november 2015, 23:39:10 pm door swets »