Ja dat was bij mij het probleem. Ik had dus een camera die niet in het lijstje voorkwam. Een solve error van 0.25 lijkt me heel netjes. Lastig vond ik ook als het filmpje soms veel blur had op verschillende plekken.
Zou je het ook zo kunnen maken dat als de smurf een pas zet, dan ie dan niet glijd, maar evenredig vooruitgaat? Dat zou helemaal mooi zijn.
Ik weet het niet zeker, maar dat een afstandbediening met de schaduw erbij op de tafel? Ik zat die schaduw te vergelijken met de schaduw van de smurf. Die zou dan in theorie hetzelfde moeten zijn.
ja dat glijden van de voeten is echt een moeilijk stukje.... vooral omdat je dat eigenlijk pas goed kan zien als je het gerenderd heb.. en das ff wachten....
en ja... ook die schaduwen valt niet mee... ik had een bureau lamp op dat tekenblad laten schijnen.... maar het is best lastig om de blender lamp op de zelfde plek te krijgen als de echte lamp.... ben ook de hele tijd aan het schuiven enzo om alles zoveel mogelijk op zijn plek te krijgen....
ik heb ook een box staat waar de USB harde schijf staat , omdat de smurf daar achter vandaan komt.... en een box op de monitor liggen... omdat hij ook daar achter vandaan, en onder door komt.....
moet ook zeggen dat ik van nature altijd de moeilijkste weg neem...
ik bedoel... ik had hem ook ff recht langs kunnen laten rennen... ipv overal tussen door en onderdoor...
maar zo leer ik er wel lekker veel van..... blijft alleen jammer met dit soort software dat het renderen nog altijd te lang duurt eigenlijk....
ik denk ook als van te voren iets beter na gedacht zou hebben. Zou die lamp uit kunnen meten uit bijvoorbeeld het tekenvel... maar ondertussen staat die lamp al niet meer op de plek van het filmpje... of ergens iets neer zetten met een duidelijk harde schaduw.... dan is het misschien makkelijker het op elkaar te krijgen.... maarja ... dat zijn van die leer momenten...