Topic: HighRes naar LowRes voor game engine  (gelezen 5318 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 12 september 2015, 14:08:37 pm »
Hallo allemaal,

Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt.

Stappen:
1. model een highres model
2. bake een normal map
3. bake een texturemap
4. bake een AO map
5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus)
6. voeg de normal, texture en AO map toe
7. klaar

Links Game-engine lowres model:
8 vertices
6 faces
12 Tris

Rechts blender render highres model:
4600 vertices
4700 faces
9000 Tris

onderstaand het resultaat:




MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2015, 14:24:08 pm »
Mooi resultaat! Normal en AO maps zijn echt geweldig voor dit soort dingen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2015, 09:27:42 am »
Goed uitgelegd Mark zo is het een fluitje van een cent.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2015, 17:56:06 pm »
Hmmm , zulke kratjes wil ik ook maken voor mijn game met mijn kabouter , Karel.

Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?
Ik heb al enkele modellen in Unity geimporteerd , had nergens last van....

Nog even wat beter leren C# programmeren , dan stap ik over op scripten in Unity ! :)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2015, 20:46:25 pm »
Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?

Exact. Vooral de normal map (die ook gebaked wordt) zorgt voor detail, althans, voor de illusie van detail.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl