Eindelijke weer een stap verder
Hier waren even andere zaken die even voor moesten maar ik ben weer terug.
De status zoals je het op het plaatje ziet dat ik een LED op een arduinobordje aan het uit kan zetten door met het groene blokje tegen de blauwe cilinder (LED aan) en tegen de rode cilinder (LED uit) te botsen.
Onder in het plaatje zie je hoe ik dat heb ingesteld en de naam van het Pythonscriptje. Rechts daarvan zie je het scriptje zelf, in dit geval "LED uit". Voor "LED aan" heb ik de 'a' als karakter dat ik naar het bordje stuur.
Op zich werkt het goed echter bij het starten van het script (dus bij de botsing) gaat het programma de verbinding naar het bordje initialiseren met als gevolg dat het bordje reset en het kost 2 seconden voordat het comando overgedragen is en dus het LEDje reageert. Dus dit kan ik niet zo gebruiken.
De optie om een script te maken die continu actief is en bij botsing een karakter gaat sturen werkt ook niet want je kunt niet tegelijk een script laten draaien en het blokje besturen. Blender wacht tot het script klaar is en dan kan je weer verder met het spel.
Dus moet er een andere oplossing komen. Nu weet ik ook een beetje van TCP en UDP en daarmee kun je ook berichten versturen (zo werkt internet
). Inmiddels het ik het in testopstelling voor elkaar en de reactiesnelheid is veel beter nl binnen een seconde is het comando aan "de andere kant".
Ik moet dit nog verder uitwerken maar daar schrijf ik later weer meer over als ik wat verder ben.
[edit] het tweede plaatje is het programma dat in het Arduinobordje zit. Ik realiseerde me dat het verhaal anders niet compleet is