Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 75087 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 07 juni 2015, 23:11:22 pm »
als je donkere faces krijg, waar komt dat door?  en hoe los je het op?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 07 juni 2015, 23:35:34 pm »
als je donkere faces krijg, waar komt dat door?  en hoe los je het op?
Edit mode -> Select faces-> W -> Flip normals
Ave, morituri te salutant.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 07 juni 2015, 23:37:19 pm »
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2015, 02:53:42 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #33 Gepost op: 07 juni 2015, 23:41:36 pm »
Bedankt!!!!

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #34 Gepost op: 10 juni 2015, 00:19:00 am »
Het begint wat te worden geloof ik.... nou ja...ik rommel gewoon verder....  ga hem nu eens wat kleren geven...
als iemand dingen ziet die ik helemaal verkeerd doe, hoor ik het graag natuurlijk.....

https://www.youtube.com/watch?v=q8DTUYElgQI&feature=youtu.be

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 10 juni 2015, 00:20:59 am »
Hoe gaat met je hoofd?
Ave, morituri te salutant.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #36 Gepost op: 10 juni 2015, 00:48:14 am »
:-)  ben ik ook nog mee bezig....   ben ik tutorials voor aan het bekijken hoe ik er nu het beste een texture voor kan maken....

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #37 Gepost op: 10 juni 2015, 11:44:42 am »
Dat ziet er al goed uit.
Ik hoor vaak dat je poles niet te dicht in de buurt moet plaatsen van beweegbare delen dus let daar goed op.
Hier nog twee interessante tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=zXsYgRSrNr0

https://www.youtube.com/watch?v=ggADPN06mSk
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2015, 12:00:53 pm door ijp »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 10 juni 2015, 13:17:07 pm »
Gaat helemaal de goede kant op. Alleen vind ik de aanhechting van de arm aan het lichaam wat breed en zou ik het lichaam in dit stadium met minder vertexen hebben getekend.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #39 Gepost op: 10 juni 2015, 23:35:41 pm »
ik ga nog een poosje aan punten trekken....

toch nog eens proberen in het gezicht meer die ringen te krijgen....

ik ga ook eens zoeken naar een paar foto's met die lijnen in het gezicht...   
vooral zo'n (klein) gezicht vind ik lastig, omdat je die "ringen" zegt maar aan moet houden...  en dat je eigenlijk alleen vierkanten wil maken...   maar ik ga nog eens schuiven.....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #40 Gepost op: 10 juni 2015, 23:42:07 pm »
Je doel moet het maken van zoveel mogelijk "quads" zijn. Dat hoeven niet specifiek vierkanten te zijn zolang de faces maar vier hoekpunten hebben.
En "tris"zijn niet altijd slecht hoor zolang ze maar niet op plaatsen zitten die veel moeten vervormen zoals bijvoorbeeld de zij- en bovenkant van het hoofd.
En al helemaal als er nog haar overheen zit.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #41 Gepost op: 11 juni 2015, 00:01:37 am »
De topologie geld niet alleen voor het hoofd maar ook voor de rest van het lichaam en let daarbij op dat je de poles niet op beweegbare plaatsen plaatst.
Zelf heb ik ook nog steeds moeite met topologie maar ik probeer er zo goed mogelijk gebruik van te maken en ik moet erbij zeggen dat lukt bij mij ook niet altijd :-[
Maar succes met het modeleren.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #42 Gepost op: 11 juni 2015, 01:12:11 am »


morgen weer verder....
maar toch ff een vraag...
die lijnen in het hoofd zijn toch alleen belangrijk als je er mee gaat animeren?
bijvoorbeeld voor een poppetje in een spelletje, wat niets met zijn gezicht doet, maakt het toch niet zoveel uit?
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2015, 01:16:23 am door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #43 Gepost op: 11 juni 2015, 01:22:27 am »
Klopt, topology is belangrijk voor de vervormingen van de mesh en anders is het minder belangrijk. Maar als je deze mesh subdivide of voorziet van een subsurf modifier dan moet een simpele animatie van het gezicht wel redelijk lukken.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #44 Gepost op: 11 juni 2015, 15:26:38 pm »
vannavond even kijken wat een subsmurf is... :-)