Hi Wil,bedoel je, dat je de botten, via de addon binnen gesleept, ook niet kunt 'bewegen'?Ik ga dat maar vragen bij de blenderartists ...en wat ik ook nog moet vragen leren, wat al die extra 'layers' doen, gedeeltelijk ontdekt.Van het 'human meta-rig' zijn de botten in verschillende layers geplaatst. Indien men debotton pagina (rechts) opent kan men die layers wel of niet activeren en alleen DIE bottenzijn dan zichtbaar ... misschien handig voor de annimatie.Maar als men zo werkt via 'Append', dan zijn die aanwizig knopjes in de layers OVERAL ...Als ik het weet laat ik het maar hier weten EDIT:Net 'ontdekt': Als men in een lege .blend het human-rig ophaalt, kan men het meteen bewegen!!!Dus daarna de mangazus ophalen via append, lijkt zo te gaan!
Peter;Ik vindt het al heel knap dat je zus in beweging hebt gekregen.Vandaag heb ik nog gedacht ik ga er mee stoppen:cry: In weightpaint probeer ik alles aan elkaar te koppelen zoals in de tutorial van BlenderGuru maar als ik ga bewegen komt haar lichaam door het rokje heen en als ik haar benen beweeg ook. ik wordt er gek van :roll:
Peter dit ziet er voor mij al gaaf uit maar mij lukt het nog lang niet. :? Voor ik verder ga, wil ik eerst weten waarom de Human-Rig niet wil werken in de pose mode waar je de botten kunt bewegen en de botten in weightpaint kunt controleren en mergen.Peter als ik Zus zo zie bewegen zou ik een mooie achtergrond zoeken van een kloof en daar een kabel overheen maken zodat Zus als een koorddanseres er over heen gaat, ze maakt er al een mooie beweging voor met haar armen.
Citaat van: "ijp"Peter dit ziet er voor mij al gaaf uit maar mij lukt het nog lang niet. :? Voor ik verder ga, wil ik eerst weten waarom de Human-Rig niet wil werken in de pose mode waar je de botten kunt bewegen en de botten in weightpaint kunt controleren en mergen.Peter als ik Zus zo zie bewegen zou ik een mooie achtergrond zoeken van een kloof en daar een kabel overheen maken zodat Zus als een koorddanseres er over heen gaat, ze maakt er al een mooie beweging voor met haar armen. Wil, open de 'eigenschappen' van het rig, dat staat vrijwel zeker NIET op pose-mode!Ik zat met hetzelfde probleem, een klik en het ging!
Daar waar je de materialen instelt, maar nu voor 'botten' Met deze instelling kan men de botten NIET bewegen, dus net naast het blaue vlak klikken