Dus modeleer het hoofd maak hierbij ook regelmatig gebruik van Smooth vertex en remove doubeles.
Nog even een tip m.b.t. versies van je model: als je onder 'File' kiest voor 'Save as', dan kun je in het scherm daarna achter de naam op het plusje klikken om het onder een nieuwe bestandsnaam met oplopend nummer te op te slaan. Zo kun je altijd teruggrijpen naar een eerdere versie.
Met smooth vertex kun je een gedeelte of een heel object mooi strak maken.Selecteer maar eens een loop Vertex de druk smooth vertex.Remove doubles zijn dubbele vertex en die kunnen behoorlijk in de weg zitten die moet je regelmatig verwijderen als je aan het modeleren bent.
Als er een grijze 0 voor de naam staat worden ze nergens meer gebruikt, en worden ze bij het opslaan van de file niet meegenomen. Als er geen 0 voor staat worden ze nog wel ergens gebruikt, bijvoorbeeld in een texture of een material, zelfs als die material zelf ook niet gebruikt wordt.Het is dus zaak om eerst eens alle materials waar een 0 voor staat te verwijderen, en te kijken of je images dan niet ook een 0 hebben gekregen.