... verwarrend is, dat je ... op X verschillende manieren kunt maken
Mark aka Darkbedamkt voor je hartelijke welkom.het 3D printen kon nog wel eens heel snel gaan, en als je dan in Blender je eigen ontwerp kan maken en dat zomaar kan laten uitprinten dat is haast onvoorstelbaar.Dus MaD, stijger om de kerk en dan het dak erop en dan kan je printen. succes ermeeijpIk heb het manga meisje gemodeleerd,maar het hoofd vond ik moeilijk,aan het haar niet toegekomen.In de handleiding zag ik niks over de kleding,hehhen jullie die zelf bedacht (ontworpen)De volgende stap is om haar te riggen. Heb je daar al plannen voor?niet loon op zand, maar Loon in Drenthe (vlakbij Assen).............weinig tot geen Blender gebruikers in het noorden.ik hoop dat er veel Blender fans bijkomen herry
Hoi allemaal,Via blender.org kwam ik achter dit forum. Eindelijk eens iets in het nederlands!!Ik werk sinds januari 2012 met Blender en veel is voor mij nog abacadabra. Ik bekijk veel engelstalige tutorials en probeer dan het na te maken. En dat valt beslist nog niet mee!Ik hoop hier op dit forum een boel te weten te komen om beter met Blender te kunnen werken!!En tenslotte: Blender is Magic, vandaar mijn naam MagicBlender.Groeten,Marcel
def createRig(name, origin, boneTable): # Create armature and object bpy.ops.object.add( type='ARMATURE', enter_editmode=True, location= Vector()) ob = bpy.context.object #moet anders ob.show_xray = True ob.name = name amt = ob.data amt.name = name+'Amt' amt.show_axes = True # Create bones bpy.ops.object.mode_set(mode='EDIT') for (bname, pname, head, tail, connect) in boneTable: bone = amt.edit_bones.new(bname) #creation of bone if pname: print("head=",head,"tail=", tail, bname,pname,connect) parent = amt.edit_bones[pname] bone.parent = parent bone.use_connect = connect if connect: bone.head = parent.tail print("====",parent.tail) bone.tail = Vector(tail) else: bone.head= Vector(head) bone.tail = Vector(tail) print("geworden",bone.head,bone.tail) # mat = parent.matrix.to_3x3() #rotation_part() else: #bones zonder parent print("head=",head,"tail=", tail, bname) bone.head = Vector(head) #(0,0,0) bone.tail = Vector(tail) print("geworden",bone.head,bone.tail)# bone.head = parent.tail# bone.tail = mat * Vector(bone.head) + vector #mat * Vector(vector) + bone.head ''' bpy.ops.object.mode_set(mode='OBJECT') ''' return ob
gusBones = [ ('Arm.L', None, (1, 0, 0.58),(2.5,0,0.58),False), ('Dij.L', None, (0.5,0,-1.2),(0.75,0, -2.3),False), ('Kuit.L', 'Dij.L', None , (1,0,-3.7),True), ] gusRig = createRig("GusRig",(0,0,0),gusBones)