Topic: Studio setup  (gelezen 12999 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2015, 22:21:12 pm »
Ik had het misschien anders moeten zeggen want je kunt inderdaad bij alle lampen de schaduw uitzetten. Maar wat ik bedoelde is dat hemi lampen de enige lampen zijn die geen schaduw kunnen geven. Bij een hemi zie je ook in je properties geen schaduwopties.

PS Ik sprak in dit geval over Blender internal. In cycles kun je wel schaduw van een hemi krijgen
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2015, 23:08:41 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2015, 00:03:56 am »
Sorry JvL je hebt gelijk dat in blender render de Hemi lamp geen schaduw geeft.
Maar gelukkig voor mij is rozz in cycles bezig.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2015, 07:34:52 am »
Tja, ik had het verschil met cycles even over het hoofd gezien.  ;D
Weet iemand toevallig waarom dit verschil er is?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2015, 10:34:58 am »
Ik ben op dit moment ook nog niet zo bezig met een basissetup. Het is wel een goed idee om zo'n setup te hebben. Van daaruit kun je dan natuurlijk accenten leggen met de belichting. Ik heb het op mijn to do list gezet. Maar eerst wil ik de mogelijkheid van de NLA editor blindelings kunnen benutten voor ik aan iets nieuws begin.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 maart 2015, 21:15:41 pm »
Wel leuk met licht spelen... ;D
Volume scatter on...en men creert gelijk een soort van sfeertje...


 ::) nu is de bal ineens de ster van de voorstelling... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 02 april 2015, 11:21:29 am »
Dit kwam ik tegen op internet en dacht dit kan ik hier wel even plaatsen. ;)
Er is ook nog op deze site een tutorial over Studio setup.

http://www.chocofur.com/2-environment.html

Offline Speedthriller

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 04 april 2015, 12:59:22 pm »
De hemi lamp in cycles is exact hetzelfde als een sun lamp. Kijk maar in het properties menu. Daar staat "Not supported, interpreted as a sun lamp"

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #22 Gepost op: 04 april 2015, 14:26:29 pm »
Klopt Speedthriller je hebt helemaal gelijk ik heb Not supported over het hoofd gezien.  ::) ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 05 april 2015, 00:49:53 am »
Wel leuk met licht spelen... ;D
Volume scatter on...en men creert gelijk een soort van sfeertje...


 ::) nu is de bal ineens de ster van de voorstelling... ;D

Wat zijn je render instellingen?
Ik merk dat je niet veel ruis hebt...
Ave, morituri te salutant.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 april 2015, 13:06:42 pm »
Hier de settings.. :D



Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #25 Gepost op: 05 april 2015, 18:23:01 pm »
Clamp Indirect dus inderdaad op 3 - dat doet het hem hier

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 05 april 2015, 19:53:44 pm »
Yep...

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 07 april 2015, 06:47:57 am »
Dank je, rozz :)
Ave, morituri te salutant.