Open source programma om BVH files te editen, BVHacker!
http://www.bvhacker.com/In principe zul je ook altijd nog de nodige werkzaamheden in Blender moeten doen maar met BVHacker kun je de animatie redelijk eenvoudig centreren om de zijwaartse verplaatsing op te lossen. Dit is van belang als je meerdere BVH files als actions achter elkaar wilt plakken in Blender.
De hoogte kun je vrij eenvoudig in Blender aanpassen.
Wanneer je een BVH file aan een armature of een rig koppelt dan worden de location keyframes alleen aan de Hipbone (aramature) of Torso (rig) gekoppeld dus door de z-curve te isoleren, in zijn geheel te selecteren en te verplaatsen kun je dit snel goed aanpassen.
Helaas ben je er dan nog niet want bij BVH files gaan de voeten regelmatig door de "vloer" heen en dit zul je dus zelf moeten aanpassen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat niet alle BVH files een even goede kwaliteit hebben. Mocht iemand meer info over dit onderwerp en de voorkomende problemen hebben twijfel dan niet en deel je info in dit topic.