Topic: Samenwerkproject: Auto (De Tomaso Pantera)  (gelezen 6733 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 oktober 2012, 17:29:04 pm »
Ook in onderstaande link zie je een prachtige Auto!
Deze:
En het is de bedoeling, dat WIJ elkaar verschillende manieren
laten zien  om zo'n auto te modelleren!
De start was een uitleg over hoe je met 'Blaupausen' zou kunnen omgaan.
http://www.youtube.com/watch?v=aZ3YFQntXuM&feature=relmfu en opvolgers.
Je hebt vier plaatjes: zij-, top-, front-, achter-aanzicht en dan maar aan slag!

In de link (peter...) is een .blend te downloaden waar de vier plaatjes reeds als achtergrond aanwezig
zijn, alsmede (dat ga ik proberen) een opgeschneden Cube met 'Mirror Modifier'.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon 'anders' beginnen, b.v. met een 'Plane' en 'extruden' maar.
Of kijken of je de 'oude' tutorials in een nieuwe Blender >= 2.61  (a.u.b.!!!!) kunt gebruiken.

http://www.petergragert.info/pmwiki/pmwiki.php/BlenderFiles/BlenderFiles

Plaatje
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2012, 11:24:34 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2012, 18:38:42 pm »
Ik moet afhaken ben nog teveel bezig met het riggen van Zus   :|
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2012, 06:43:38 am »
Wil, je moet je niet per se aangesproken voelen, en natuurlijk, alleen wie zin en tijd heeft ...
't is voor de nog niet zo actieve bedoeld..

Vanochtend aangemaakt:
Werkwijze: de cubus een aantal keer subdivide, dan af en toe met Ctrl-R nieuwe (loodrechte) onderdeling toegevoegd.
Dan met proportional editing in de 4 standen (van de achtergrond)  knooppunten naar een vermoedelijk
goede plaats gesleept, met het muisrad de invloed-sphere aangepasst.
En geprobeerd het goed uit te laten zien.  Vaak Z gebruikt heen en weer (in edit mode en de 7 1 Ctrl-1 en 3 Numpads gebruikt). Op mooi 'quads' gelet ...

Na ja, valt niet mee maar ook niet helemaal tegen.

Smooth:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2012, 15:28:25 pm »
Ik zie niet echt een afbeelding in je startpost.. Klopt dat?
Hier ook een handige referentie: http://humster3d.com/360-view/?id=29126
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2012, 17:50:38 pm »
Citaat van: "Jogai"
Ik zie niet echt een afbeelding in je startpost.. Klopt dat?
Hier ook een handige referentie: http://humster3d.com/360-view/?id=29126
Oh, ik zie wel een prachtige auto! ?!

Maar jouw link is VEEL beter, heel erg leuk  :D !!!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2012, 11:30:36 am »
ruimte voor wielen gemaakt:



Een circel met vulling aangemaakt, in edit-mode naar een achtewiel verplaatst, mirror toegevoegd x EN y.
de circel om 90 graden gedraaid, rand gekozen en extrude, scale (groter gemaakt) .
ectruden voor de dikte ... en dan maar zwart material en wit material gemaakt en het witte aan
de (Ctrl-R) passende uitsnede 'assigned'.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2012, 11:31:12 am »
Een voorruit gemaakt:



Net ontdekt: bij Ctrl-Numpad-1 komt wel het plaatje voor de achterkant naar voren,
maar de auto is ook gedraaid en dan is dat niet echt goed ... nog geen oplossing voor gevonden ...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter