Ik ben bezig een animatie te renderen. Alleen zijn sommige afbeeldingen mislukt en moeten dus opnieuw. Ik kan dat 1 voor 1 doen (handmatig).... maar is er niet een mogelijkheid om de frame nummers op te geven. Dat Blender bijvoorbeeld frame: 2, 6, 30, 120, 135, etc... in 1 keer renderd. Kan dat?
import bpydef schrijf_lijst(lijst): print("te schrijven", lijst) f = open("lijst_numbers","w") f.write(str(lijst)) f.close() #zet initializeren op True #en wijzig in lijst = ... de getallen #run deze script, die maakt een bestand #lijst_number (waar blender.exe leeft bij mij) #nu initializeren op 0 zetten #script runnen en de timeline wordt elke keer #dat je run uitvoer op het volgende frame gezet initializeren = Trueframe = Noneif initializeren: #pas aan! lijst = [2, 6, 30, 120, 135] lijst.reverse() # om via pop te kunnen werken schrijf_lijst(lijst)else: f = open("lijst_numbers","r") res = f.readlines() print(res) f.close() #print(res) lijst = eval(res[0]) frame = lijst.pop() bpy.context.scene.frame_current = frame print("frame om mee te werken =", frame) lijst.insert(0, frame) #print(lijst[:]) schrijf_lijst(lijst)
maak er keyframes van ..en render enkel die key frames
Hoe kan dan een 'plaatje' zijn mislukt?
Ik denk het is vrij eenvoudig om via een script de index van de timeline via een run script aan te passen maar wat wil je dan? Zelf ... of dan DAT automatisch laten renderen en(? ja of nee) afdrukken als plaatje?
je hebt een animatie gemaakt met meer dan 100 frames, OK?je hebt de Blender Render gebruikt, niet Cycles, OK?Je hebt plaatjes als uitvoer naar ... gekozen (met overschrijven?) en wel PNG genomen, OK?
ik heb geen probleem gehad ... na ja, laten wij het hierbij?!