Topic: uitleg hoe men de addons van oude versie (safe) naar new versie van Blender ...  (gelezen 7034 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 oktober 2014, 09:25:33 am »
Helaas,
Er bestaat een tutorial hoe men dat moet doen (makkelijk en safe!)
Weet iemand de link voor mij?

Ik heb het een of ander nu in addons of 2.72a en wil alles wat niet in2.72b aanwezig is TOCH wel hebben . (e.g sverchok) Indien het maar EEN of twee ... zijn dan gaat copy past natuurlijk snel
Maar er is intussen MEER in 72 a en ik zeg altijd, als je iets meer dan 2 keer moet doen, probeer het de PC te laten doen
En in de tutorial (niet lang geleden) gezien staat hoe men dat moet doen

Groetjes
   Peter
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2014, 09:30:08 am »
Daar moet ook eens iemand een addon voor maken!
niet iets voor jou Peter?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2014, 10:23:08 am »
Zou kunnen ... maar, dat denk ik, ga ik maar met Python aanpakken.
directories data ophalen met data en verschillen laten zien, opbergen
en dan 'gemerkte' onderdelen copieeren ...
Ja, moet niet zo moeilik zijn.
Mad, goed idee, en daarna een addon van maken, hi hi ...
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2014, 11:03:49 am »
Normaal kun je daar voor kiezen tijdens de installatie om instellingen en dergelijke over te nemen uit de vorige versie op je sysyteem maar hoe je dit achteraf doet weet ik eigenlijk niet.


Maar waarom sal je de map met addions niet gewoon centraal op en dan User preferences > files > scripts en dan het pad naar de centrale map opgeven.
Dan gebruiken al je Blenderversies dezelfde addons.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2014, 14:24:51 pm »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2014, 14:40:58 pm »
Jvl en Ijp
bedankt ...
Ijp, bijna, interessant (maar ik had niet lang geleden via hier een ander tut gezien)

Jvl: hm ja, een bestaande privee addons directory met nieuwe overschrijven ...

Maar ik ben al met een Python versie bezig gegaan ... we zien wel wat het wordt ...
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2014, 14:44:38 pm »
grit engine! cool!

Is een goede candidaat voor mijn open world game die ik wil maken met Blender.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:10:09 pm »
Zo een Python exporteren twee addons dirs (zonder __pycache__ als twee tekstebestanden met ...) is klaar nu nog een beetje verder ... analyzeren (zeg vergelijken ... en dan ... aanpassen)
...
Doei
       Peter