Topic: Konijn met fur en armature en subdivision surface modifier  (gelezen 6000 keer)


Offline Kevinl86

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 mei 2014, 16:38:11 pm »
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje en ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Voor school ben ik bezig om de knuffel van mijn dochtertje te modellen en vervolgens tot leven te laten komen in life footage. Nu is het modelling klaar en heb ik ook al fur gemaakt met hair particles. Toen na mijn inziens alles er goed uitzag ben ik begonnen met het riggen van mijn model. Toen ik hier ook mee klaar was wilde ik mijn konijn een pose laten aannemen en vervolgens renderen. Tot mijn verbazing zag ik toen dat de fur niet met de pose mee ging maar in de pose bleef staan zoals ik hem op het konijn gezet had.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen, is het de volgorde van mijn modifiers? Ik heb mijn subsurface modier nog niet toegepast.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. In ieder geval alvast bedankt.


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2014, 17:24:34 pm »
Misschien dat dit helpt?

Link naar Blender Artists9

Daar vond ik dit:
Citaat
it took my now two days, until i found this little thought for my polarbear.
it was the same problem: no walking fur.. so here is maybe the same solving:
go to the modifiers of your rigged and haired body and then put the armature over the particlesystem.

Iets met volgorde in modifiers lijkt het?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2014, 17:36:04 pm »
Weightpaint kan het ook zijn ik heb er geen link voor


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2015, 23:59:48 pm »
Misschien heb je iets in Object mode gedaan, zoals kopplen, dat je in Edit mode had moeten doen.
Anders denk ik dat de bovenstaande reactie klopt....


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2015, 00:07:57 am »
Het is al een oud topic maar de oplossing zit hier in:



De armature moet sowieso bovenaan staan in de modifierstack maar dat helpt niet als je op de Particle System tab vergeet om bij Parent ook armature te selecteren.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2015, 08:02:13 am »
Zoals JvL al zei, oude post.

Let even op jongens, Dit is een onderwerp van mei vorig jaar!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl