Topic: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten  (gelezen 37793 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #45 Gepost op: 20 juli 2012, 15:45:17 pm »
Ik ben het gelijk gaan uitproberen en zo te zien werkt dit goed begonnen met een Cube.
Handig om extrude, scale en rotate te gebruiken, dit is nog niets bijzonders maar ooit komt dat nog wel. :D


En als je de sudivision surface /apply dan heb je een perfecte Wire met alleen Quad's  


Dit blijkt een goede methode te zijn omdat het is opgebouwd met Quad's.
Maar hierove nog wel even een vraag, Blender kan nu ook met N-Gon's overweg maar moet je deze nu nog steeds vermeiden. :?:

Gr. Wil.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2013, 20:21:48 pm door ijp »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 juli 2012, 17:49:22 pm »
Geen flauw idee of men Ngons moet  vermijden ... voor ons beginnelingen zeker niet en bovendien kan
men achteraf de ngons in quads (of tris?!)  omtoveren .

Groetjes ...

EDIT:
en weet je dit weetje?
Probeermaar: F2 en + van het keypad ==> automatische nummering ophogen

tst1.blend wordt met F2 +  tst2.blend  (en dan maar saven) ... is gewoon leuk als men
verschillende stadia wil opbergen ... en voor de zekerheid ook goed.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #47 Gepost op: 21 juli 2012, 11:30:31 am »
F2 weet ik.
Maar als je een image renderd en daarna op F3 drukt dan krijg je hetzelfde scherm, alleen dan met Save as image.
Ik gebruik niet de + toets maar de + schuin onder Save as image omdat je daar toch op moet klikken met de muis.

Ik save mijn project veel weg ik heb binnen in korte tijd zo 60 .blend files en als dan de laatste 5 files goed zijn dan verwijder ik de rest, daarna hernoem de blend files .blend1 t/m .blend5 en ga gewoon weer verder.
Dit doe ik omdat blender bij sommige bewerkingen vastloopt en dan heb ik altijd een backup. :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #48 Gepost op: 31 juli 2012, 23:22:36 pm »
Zo nu ben ik er klaar mee ik kan geen vertex, edge of Face meer zien   ;)
Omdat we begonnen zijn met een Low-Poly character heb ik het mezelf behoorlijk moeilijk gemaakt.
Hierdoor heb veel extra werk gehad om alles mooi rond te krijgen.
En voor de eerste keer een character gemodeleerd vindt ik het mooi genoeg.

 

Klaar!!!! :P
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 01 augustus 2012, 07:38:52 am »
Wil, prachtige Manga-zus! Gefeliciteerd!
Zo mooi is het mij nog nooit gelukt ...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #50 Gepost op: 01 augustus 2012, 10:46:54 am »
Peter bedankt,

Door het starten van de Manga Tutorial heb ik weer veel nieuwe dingen geleerd, het is voor mij zeer leerzaam geweest.
Ik vond het nu wel genoeg maar als ik ooit nog aan animeren begin dan wordt Manga zus mijn eerste animatie.  ;)

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #51 Gepost op: 01 augustus 2012, 12:41:53 pm »
Petje af, Wil. Echt heel mooi geworden. Heeft volgens mij best wat tijd gekost?
Het resultaat mag er zijn.

Vind het wel het posten in het eindresultaten forum waard, toch?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #52 Gepost op: 01 augustus 2012, 14:05:56 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Petje af, Wil. Echt heel mooi geworden. Heeft volgens mij best wat tijd gekost?
Het resultaat mag er zijn.

Vind het wel het posten in het eindresultaten forum waard, toch?

MAD

Ja veel tijd en pijn in mijn schouder van klikken en inspannend zitten.
Ben nu links handig bezig. :cry: Ik heb in mijn eerdere baan het aanpassen van Autocat tekeningen last gehad van RSI en ben toen rechts handig gaan werken, dus gelukkig kan ik met links er rechts werken.

En volgens mij kan het wel naar het forum eindresultaten. :)

Mark ik ben ook geïnteresseerd in het maken van interieurs dus de kerk die je maak vindt ik ook heel interessant
ben benieuwd of je de platte grond ook op schaal kan tekenen in blender net als in AutoCat.

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »