Ik zit een beetje met een probleem met drivers waarbij ik het echt niet meer weet.
Het gene wat ik probeer te doen is simpel:
Ik probeer met behulp van drivers er voor te zorgen dat je beide wielen kunt laten draaien door die pijlvormige ronde bone in het midden van de as te laten draaien. Nou weet ik dat er veel simpelere manieren zijn om dit voor elkaar te krijgen, maar ik probeer het met drivers omdat die ook in iets andere situaties redelijk hetzelfde te gebruiken zijn.
Ik heb het als volgt opgezet:
Ik heb een driver gezet op de y-rotatie van de wielen (allebei 1 object), die de waarde aanneemt van de y-rotatie van de bone die in het midden van de as zit.
Het probleem zit hem er alleen in dat blender kennelijk niet goed in staat is de rotatie van die bone in een variabele te stoppen. Ik heb om het te testen de bone ongeveer een rondje laten draaien over een periode van 100 frames.
De eerste 2 frames gaat het wiel achteruit.
Daarna tot frame 73 vooruit.
En daarna tot frame 100 wéér achteruit.
Bij de debug waarden is ook te zien dat de waarde die blender af leest voor de y-rotatie van de bone absoluut niet even constant oploopt als de werkelijke y-waarde.
Nou is dit hier niet zo'n probleem omdat er betere manieren zijn, maar ik zou erg graag willen weten waarom dit zo vreemd werkt, en wat ik er aan kan doen, voor het geval ik zoiets nog een keer tegen kom waarbij er geen andere oplossing is.
Google heeft werkelijk helemaal niks opgelevert, dus hopelijk weet iemand hier waarom dit zo is en hoe ik het wel kan doen met drivers.