Topic: Wie krijgt deze materiaal addon werkend.  (gelezen 7542 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 20 mei 2014, 18:53:29 pm »
Ik zou deze addon wel willen hebben hij is volgens mij heel handig maar ik krijg het niet voor elkaar op Blender 2.66 / 2.70

https://sites.google.com/site/aleonserra/home/scripts/matlib-vx

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2014, 19:09:27 pm »
ik zal straks eens kijken als de pc weer van mij is want nu zitten de kinderen er nog achter.... ::)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2014, 19:18:31 pm »
Als JvL het niet lukt... dan wil ik nog wel even kijken.

Moet zeggen dat het een hele interessante add on is.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2014, 20:11:19 pm »
Ik heb hem werkend hoor.

1. Download matlib54.zip
2. Bestandje uitpakken (niet in de addon map) en het mapje matlib kopieren naar de addon map
3. Download de matlib55update.zip
4. Bestandje uitpakken (is een .py) en plaats deze in de matlib map.
5. Open Blender, File>User Preferences>Addons>System en vink Material Library aan.
6. Save
7. Tadaaah!  8) (onderaan je Material Tab)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2014, 21:07:52 pm »
Ik heb hem werkend hoor.

1. Download matlib54.zip
2. Bestandje uitpakken (niet in de addon map) en het mapje matlib kopieren naar de addon map
3. Download de matlib55update.zip
4. Bestandje uitpakken (is een .py) en plaats deze in de matlib map.
5. Open Blender, File>User Preferences>Addons>System en vink Material Library aan.
6. Save
7. Tadaaah!  8) (onderaan je Material Tab)


Open Blender, File>User Preferences>Addons>System en vink Material Library aan.

Ik doe alles maar ik zie bij File>User Preferences>Addons>System geen Material Library en kan niets aanvinken.  >:(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2014, 21:12:58 pm »
Weet je zeker dat je matlib map (dus niet matlib54) in de juiste map hebt geplaatst? Want anders kan Blender hem niet vinden.

C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\addons\matlib


Deze bestandjes moeten in deze map zitten.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2014, 21:15:53 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2014, 22:47:24 pm »
Ik heb de bestanden matlib54.zip en matlib55update.zip gedownload en daarna uitgepakt in een map op het bureaublad.
De map matlib heb ik in   C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\addons\  geplaatsten en ook de update die overschrijft het .py bestand.

  het voorbeeld dat je laat zien klopt niet met mijn map.
de map  _pycache_  zit er niet in.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2014, 22:53:07 pm »
Dat mapje is denk ik ook niet nodig. Maar krijg je de addon nu nog niet te zien? Ik neem aan dat je Blnder wel opnieuw opgestart hebt?
Zoals jij het nu verteld zou het moeten kloppen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2014, 23:53:16 pm »
Het werkt  :D
ik snap er niets van maar ik heb de snelkoppeling van Blender verwijderd van het bureaublad en een nieuwe gemaakt van blender in C:\Program Files en nu werkt het gelukkig wel :)
Bedankt voor de meewerking.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2014, 00:07:34 am »
Als je een snelkoppeling gebruikt en je hebt meerdere versies op je pc  staan dan kan hij de verkeerde Blender openen.

Mooi dat het nu werkt, veel plezier er mee!  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2014, 15:01:23 pm »
Ik heb vandaag deze add-on aangepast zodat ie automatisch synced met een blendfile die op internet staat! We zouden dit kunnen gebruiken om een materiaal bieb aan te maken die voor iedereen beschikbaar is binnen de community (of daarbuiten?).

Er zitten wel wat maren enzo aan. De sync gaat automatisch, de bieb wordt dus elke keer overschreven. heb jij dus zelf materialen toegevoegd aan deze bieb, dan zijn die na de sync weer weg. Wil je die materialen in die bieb hebben, dan zul je die moeten aanleveren aan de persoon die de bieb beheert, die zet ze erin, en zodra de bieb weer synced, heb jij je materiaal.

Eigenlijk zou ik het zo moeten aanpassen dat de bieb samenvoegd, dus dat je eigen materialen behouden worden als de sync gebeurd.

De maker van deze add-on zit op geld te wachten voordat ie verder gaat. Ik ben eigenlijk wel geneigd gewoon verder te gaan met de add-on en deze uit te breiden. Ik zal wel eens contact met em opnemen.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2014, 18:17:10 pm »
Dat zou best gaaf zijn als jij de addon verder ontwikkeld.  8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2014, 18:19:32 pm »
Dat zou mooi zijn Mark dat je dit kunt uitbouwen voor de Dutch Blender Community leden. ;)
De addon gebruik ik al regelmatig en voeg ook eigen materiaal toe het werkt geweldig.
Het is eigenlijk raar dat dat niet gewoon in Blender zit.  ???