Topic: nieuw introotje met Particle Bird  (gelezen 5832 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 maart 2014, 21:16:41 pm »
Mensen, weer een nieuw leuk uitgepakt ideetje, de Particle Bird...
Volgens mij zag ik zo'n vogel in de intro van een Chinese vechtfilm, ik dacht, zo'n vogel maak ik ook...
Zij het dan met wat minder particles....   ???

http://www.youtube.com/watch?v=wqc7sQNkveU

Wel 720p bekijken hé.... ::)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2014, 21:19:26 pm »
Heel gaaf effect!
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe je die particles in de vorm van de vogel hebt gekregen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2014, 22:34:00 pm »
Ziet er goed uit je moet er maar opkomen ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2014, 08:59:39 am »
 :o

Dat niveau stijgt en stijgt maar! Rustig aan, ik hou het niet bij!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2014, 16:36:38 pm »
@ JvL , dat is niet moeilijk, ik heb eerst een vogel gemodelleerd, toen met wat botten geanimeerd, en de vogel drie particlesystems toegekend.
   Hij is "emitter" , dus heb ik "emit" uitgevinkt, word ie niet meer gerendered. Vervolgens in Field Weights de Gravity op 0 ,
   en de particles leven maar respectievelijk 9 , 14 en 60 frames , ze blijven op de vogel... Klein beetje wind van voren , et Voila !

 Ik ga beslist nog een mooiere vogel maken, want ik wilde slechts het effect creeren, het zijn dus drie particle systyems, bij de volgende gebruik ik twee keer zoveel particles die net iets kleiner zijn, en iets feller. Beetje moeite met de Halo-instellingen te tweaken...
En misschien nog één extra particle system om nog wat vogel te laten verstuiven in alle richtingen , beetje turbulentie...

Misschien kan ik het beter in Cycles doen... Leuk experiment... Grts Bram

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2014, 20:59:19 pm »
Dat is inderdaad niet zo ingewikkeld als je het zo zegt, haha! Ik dacht dat je misschien nog een mask had gebruikt.
Mooi bedacht hoor.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2014, 11:27:36 am »
Blenderbrammetje,
Dit vindt ik een gaaf effect en je hebt me geïnspireerd om ook wat te maken.
Ik had nog een vogel en een vuurwerk effect en dat samen met jou idee heb ik dit gemaakt.
Ben momenteel bezig om dit met tekst te maken.

http://youtu.be/gP31xbo0aVs
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2014, 11:48:15 am door ijp »