Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Algemeen
-->
Leuterhoek
Texturing
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
[
3
]
Topic: Texturing (gelezen 22403 keer)
Re: Texturing
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #30 Gepost op:
22 augustus 2013, 17:22:05 pm »
Wimblen,
Ik zie in je voorbeelden dat de stenen een beetje op een wazig plat plaatje lijkt.
Tip:
als je aan de rechterkant bij materiaal/ influence /geometry /
normal.
aan zet en de instellingen wat aanpast dan krijgen de stenen een natuurlijk uiterlijk.
Misschien wist je dit al :roll: dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
Ben heel benieuwt als je het helemaal klaar hebt :shock:
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Texturing
wimblen
Member
Berichten: 329
«
Reactie #31 Gepost op:
22 augustus 2013, 20:40:38 pm »
@ijp ik ben er wel mee aan het stoeien geweest, maar het is nog niet zoals ik het wil hebben, nou ja, morgen weer een dag.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB
Re: Texturing
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #32 Gepost op:
22 augustus 2013, 22:43:23 pm »
Zie hier het verschil zonder Normalmap-/bumpmapping aan de linkerzijde ziet het er beter uit. :shock:
Je zet alleen bij bij materiaal/ influence /geometry /
normal
aan.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Texturing
wimblen
Member
Berichten: 329
«
Reactie #33 Gepost op:
23 augustus 2013, 20:39:51 pm »
Ben wat verder ijp.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB
Re: Texturing
wimblen
Member
Berichten: 329
«
Reactie #34 Gepost op:
24 augustus 2013, 18:22:54 pm »
Ik ben met de instellingen bezig geweest, mijn bedoeling was dat het er allemaal wat beter uit zou gaan zien.
Wel je ziet het resultaat. Het is zeker niet beter.
Sommige delen zie je niet meer terwijl ze er wel zijn. Ik heb ze niet uitgeschakeld.
Andere delen zie je maar voor de helft.
Nou ja kijk zelf maar.
Maar ik zit gewoon even helemaal vast. Morgen ga ik er weer mee verder.
Maar misschien kan iemand me een stukje op weg helpen.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB
Re: Texturing
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #35 Gepost op:
24 augustus 2013, 22:59:03 pm »
Tip:
Als ik wat uitprobeer dan save ik eerst met F2 en klik op mijn laatste bestand, druk daarna rechts op de + en klik Save as Blendfile.
Dan kan je altijd terug.
Ik denk dat je bij matriaal transparency heb aangezet.
De grijze pilaren staan volgens mij niet meer op uv kijk bij Textuur/ Mapping/ coordinates/ of deze nog op uv staat.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Texturing
wimblen
Member
Berichten: 329
«
Reactie #36 Gepost op:
25 augustus 2013, 12:19:24 pm »
Het heeft me weer een aantal uurtjes gekost, maar het ziet er weer uit zoals het was.
Ik heb een 2e blender geopend en deze naast degene gezet waar mijn kasteel in staat. Daarna heb ik alle instellingen vergeleken en deze weer goed gezet.
Vraag me wel af of er ook een mogelijkheid is om een klein gedeelte van het scherm te renderen. Zodat ik niet steeds zolang hoef te wachten tot ik kan zien wat de rendering voor resultaten heeft.
enne bedankt ijp voor de hulp weer.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB
Re: Texturing
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #37 Gepost op:
25 augustus 2013, 14:08:18 pm »
Als je een deel van je model wilt renderen dan kun je in je viewport op N drukken om het menu te openen als je die niet standaard aan hebt staan. Kijk onder View en vink Rener Border aan. Nu kun je in je viewport m.b.v. Ctrl+b een rechthoek trekken over het deel dat je wilt renderen.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Re: Texturing
wimblen
Member
Berichten: 329
«
Reactie #38 Gepost op:
25 augustus 2013, 15:11:19 pm »
Gelukkig dat het kan, heb nu alleen nog het probleem als ik een kader getrokken heb, hoe kan ik hem dan starten zodat hij begint te renderen.
:?
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB
Re: Texturing
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #39 Gepost op:
25 augustus 2013, 16:30:09 pm »
Nadat je de border geplaatst hebt kun je onderaan je scherm de weergave op rendered zetten ipv solid of wireframe en dan wordt alles binnen de border gerendered weergegeven.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
[
3
]
« vorige
volgende »