Topic: Map voor de plaatjes  (gelezen 8264 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 augustus 2013, 12:27:16 pm »
Ik wil plaatjes voor de textuur toevoegen van internet. In welke map moet ik die in Blender plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2013, 12:35:24 pm »
Ik denk dat ik een vraag achter de vraag zie, maar ik zal nu gewoon even domweg antwoord geven.

Het maakt voor Blender niet uit waar je de plaatjes zet. Ik zet ze altijd in dezelfde map waar ik de blend files zet. Meestal heb ik project mappen, met submappen waarin diverse resources. Maar dat is puur om ervoor te zorgen dat ik alles kan terugvinden.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:01:25 pm »
Oké dan weet ik genoeg.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:30:16 pm »
Ik heb zelf ook per project/model een map met daarin de volgende submappen: Textures, Reference Images, Renders, Sounds en wat verder nog nodig is.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2013, 21:33:21 pm »
Ik heb gewoon een map textures op de computer maar omdat we tegenwoordig heel veel ruimte hebben op de computer pack ik de textures, images in de blend file.
Op deze manier hebt nooit het probleem dat de textuur niet meer op je objecten zit.
Nog een voordeel je kunt je Blend file op elke computer met Blender openen.
Dit is moeilijk uit te leggen dus maar weer een filmpje.
Kijk vanaf de tijd 5:25  
http://www.youtube.com/watch?v=X3aLlpSAaH4

Deze tutorial mag je ook niet missen hier wordt ook alles duidelijk gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2013, 22:09:31 pm »
Met al die filmpjes heb ik geen tijd meer om te bouwen  :D

Maar ik heb de tekstuur bijna onder de knie.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2013, 23:58:15 pm »
Daarom heb ik de tijd erbij gezet.
Kijk het eerste filmpje vanaf de tijd 5:25 dus spring gelijk naar het gedeelte wat voor jou interessant is.

Het andere filmpje moet je helemaal bekijken.
Neem er de tijd voor. ;)
Dan zal je textuur niet verloren gaan.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2013, 07:47:48 am »
Was maar een grapje hoor. Elk filmpje heeft voor mij een hoop nieuwe tips, kan ik alleen maar van leren. Soms zie ik zelfs dingen die ik al weet, dus ik ga vooruit. :P
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB