Topic: particles in 2.8  (gelezen 5882 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 maart 2019, 17:22:48 pm »
Lekker aan het spelen met particles in 2.8.
Particle info node lijkt nog niet te werken of ik doe iets fout, iets wat niet geheel ondenkbaar is maar is leuk speelgoed.

https://www.youtube.com/watch?v=ul9EvzpJZHc

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2019, 17:23:15 pm »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2019, 17:23:41 pm »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2019, 18:46:42 pm »
Fantastisch. Ik probeer sigaretten rook te maken, tot nu toe is me dat nog niet goed gelukt, maar als ik hier naar kijk dan zou het toch moeten kunnen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2019, 19:55:39 pm »
Als je sigarettenrook met particles wilt maken , kan.
Gebruik dan volumetric shader en emission.

De particles geef je wat wind in de juiste richting en Turbulence met een flow. Dan krijg je die kringels.
Maar het moet met de smoke simulator ook lukken... Succes ! Of gewoon met planes en alpha textures maar dat vind ik zelf minder mooi... ::)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2019, 09:00:50 am »
Het mooie van sigarettenrook is dat het lijkt of sliertjes allemaal ander kringeltjes maken. Dat is moeilijk om geloofwaardig te maken.