Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Hulp
-->
Animatie en Rigging
Riggingprobleem
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: Riggingprobleem (gelezen 4858 keer)
Riggingprobleem
pmtulp
Member
Berichten: 1
«
Gepost op:
16 februari 2017, 10:53:47 am »
Wie kan me helpen? Ik heb een lamp gemaakt met een armature. Bij het draaien van het laatste bot vervormt de lamp echter, terwijl de checkbox 'Deform' voor elk bot uit staat. Heb ik hier iets over het hoofd gezien? [/img]
Gelogd
Re: Riggingprobleem
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #1 Gepost op:
16 februari 2017, 15:50:36 pm »
Ik weet niet hoe je de rig gemaakt hebt of gekoppeld hebt aan de lamp. Ik zou het als volgt doen. Ik heb een rig en een lamp. De losse draaibare delen zou ik ook als losse elementen houden. Dan zet ik de armature op in de pose mode. ik klik dan het object aan dat ik met een bepaalde bone wil laten bewegen. klik dan de bone aan die het moet bewegen en klik dan ctrl p. Ik kies dan voor de optie bone. Zo ga je alle 4 de losse elementen waaruit je lamp bestaat af. Dan moet je nergens last van hebben.
Gelogd
Re: Riggingprobleem
blenderbrammetje
Member
Berichten: 1,420
«
Reactie #2 Gepost op:
17 februari 2017, 17:30:32 pm »
Aply rotation & scale , dat wil wel eens verschil maken.
Gebruik wel "connect to bone" en geen weight painting of automatic weights. Je wilt geen weights.
Met connect to bone koppel je zoals bij een gewone ctrl-p parenting....
Succes !
Gelogd
Re: Riggingprobleem
Maria
Member
Berichten: 216
«
Reactie #3 Gepost op:
26 februari 2017, 19:17:49 pm »
Het ziet er leuk uit. Benieuwd of je er uit bent gekomen?
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »