Topic: Kaarsen  (gelezen 5715 keer)


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 augustus 2016, 11:55:13 am »
Na een hoop werk voor zo goed als onzichtbare details en ruim 2 uur renderen is hier het resultaat:


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:09:31 pm »
Gaaf gemaakt.
Maar daar heb je IJp weer ik heb namelijk wel 2 puntjes van kritiek  ::)

Ik weet niet wat de rechte lijnen in het glas zijn maar ze zijn voor mij toch wel storend.  :-[
Probeer verschillen in de vlammen van de kaarsjes te maken.



Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:11:19 pm »
Ziet er heel goed uit.
Mag ik toch weer wat tips en tricks geven?

Ten eerste heeft het glas niks om te reflecteren (behalve het vlammetje)
Dit maakt de scene veel minder realistisch. Gebruik een HDRI map met een lage strength

Het is ook mooi om een surface inperfection te gebruiken. Unwrap het glas object en gebruik zo'n map



Zet deze map in de roughness.


Hier nog een HDRI map


Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:12:59 pm »
Gaaf gemaakt.
Maar daar heb je IJp weer ik heb namelijk wel 2 puntjes van kritiek  ::)

Ik weet niet wat de rechte lijnen in het glas zijn maar ze zijn voor mij toch wel storend.  :-[
Probeer verschillen in de vlammen van de kaarsjes te maken.


Welke lijnen bedoel je precies? Er zitten wat verticale lijnen op sommige plaatsen omdat blender niet goed om kan gaan met gebogen glas, deze zijn het duidelijkst te zien bij het voorste kaarsje.




Ionwe, het wordt een ramp om de glazen te uv-unwrappen, dus daar begin ik liever nog niet aan.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2016, 18:16:58 pm door Ezra »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:22:09 pm »
Ik heb in de image de vlammen wat veranderd en Zie je de groene lijnen niet die ik bij de lijnen heb geplaats.
Vergelijk het maar eens met jou originele image. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:09:33 pm »
Ik heb even een schaaltje gemaakt van een ico-Spher waar je geen rare lijnen mee krijgt.
Vlakke delen binnenkant opgevuld met Gritfill.


« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2016, 19:11:55 pm door ijp »

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2016, 21:53:06 pm »
Ik heb even een schaaltje gemaakt van een ico-Spher waar je geen rare lijnen mee krijgt.
Vlakke delen binnenkant opgevuld met Gritfill.


Ik zie nu wat je bedoelt, ik denk dat die lijn wordt veroorzaakt door de breking van het licht door het glas. De bodem van de kaars is trouwens vlak, het moet een soort waxinelichtje voorstellen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2016, 22:10:41 pm »
Gebruik dan eens hdri lighting. ;)