Hoi medeblenders...
Ik wil over een poos een film gaan ontwikkelen over een toemomst plan
van mij (een wens), dat te maken heeft met iets dat ik wil gaan ontdekken (voor
derest hou ik mijn ontdekking even geheim, omdat ik de eerste wil zijn die het zal
ontdekken, op de hoop dat het ooit zal lukken)...
Maar goed... mijn vraag is hoe je material shaders en simulaties kunt animeren in
blender, ik moet zeggen dat ik helemaal niets van phyton scripting weet en ik wil
het gaan ontwikkelen in cycles render, om het zo realistisch mogelijk te laten lijken.
Ik noem een paar voorbeelden:
1) Waneer iemand een lamp aan doet (een animatie-gedeelte dat de emission
rough op 0.0 staat en later op 1.5 bijvoorbeeld)
2) Een wekker of klok waarvan de tijd-cijfers verspringen of wijzers verplaatsen
waneer het later word.
3) Simulaties zoals cloth en dergelijke animeren om kleding en gordijnen er in te
laten voor komen.
Dit zijn enkel drie voorbeelden.
Kan iemand mij duidelijk uitleg geven, over hoe je dit soort dingen kunt animeren ?,
alvast bedankt.
Groetjes Jamie.