Wat je ook kan doen is Blender zelf herschalen.
Als je echte eenheden wilt gebruiken (en dat wordt door veel modeleerders aangeraden), dan zet je de units in blender op metric (of imperial als je dat beter ligt), maar wat je dan moet doen is nog beslissen hoe 1 Blender unit overeen komt met 1 meter. Standaard is dat 1 op 1, maar net zoals bij een kaart kan je de schaal verstellen. Zet je die schaal (vlak onder het selectievakje metric) bijvoorbeeld op 0.1, dan zal 1 blenderunit overeen komen met 10 cm. Zet je die op 0.01, dan werk je in cm enz.
Dat kan best handig zijn (ook voor Blender, want dan hoeft die niet met 3 cijfers na de komma te gaan rekenen om millimeter werk te doen). En ik veronderstel dat die schaal ook in rekening wordt gebracht moest je ooit aan 3D printen denken.
Normaal gezien mag dat trouwens niet uitmaken voor blender. als je ene blokje heel klein maakt, dan moet de camera heel dichtbij komen om die even groot in beeld te krijgen. Als het object dan verdwijnt, dan is het te dicht bij de camera. Kan je eenvoudig aanpassen bij de eigenschappen van de camera (limits aanpassen).
Trouwens, je weet dat je in de properties shelf van de 3D view ook ervoor kun kiezen om de lengte van je zijden te tonen wanneer je ze in edit mode selecteert?