Hallo,
Ik ben bezig met het reconstrueren van een Nederlands middeleeuws kasteel uit de provincie Groningen. Dat gedeelte is nu bijna voltooid en nu ben ik bezig met de 'aankleding'. Zoals het toevoegen van kanonnen, vee, kleine bijgebouwen maar ook characters. Vanuit een Rob tuytel cursus beschik ik over 5 middeleeuwse boeren figuren, alleen wil ik ook soldaten toevoegen. Deze probeer ik nu zelf te maken alleen loop ik tegen problemen aan. Ik heb een basemodel van een character gedownload en geïmporteerd in Blender. Ik heb hier een Human Meta Rig aan toegevoegd, zie het plaatje hieronder.
Vervolgens heb ik kleding toegevoegd door het model te kopieren, iets te vergroten en en dan stukjes verwijderen zoals handen, hoofd en voeten. Na dit een paar keer gedaan te hebben, heb ik een aangeklede simpele soldaat gekregen. Zie de afbeelding hieronder.
Vervolgens kopieer ik de basemesh, schuif de eerder gecreëerde soldaat naar rechts en begin het proces opnieuw met nieuwe kleding. Ik had 4 verschillende soldaten gemaakt en het bestand opgeslagen. Toen ik vervolgens het bestand opende was het totaal niet meer te herkennen en alles overhoop. Alleen de Meta Rig staat nog op de oude plaats maar de soldaten zijn allemaal verdwenen/vervormd. Ze zijn terug naar het centrum en ze lijken vervormd door een wijziging in schaal. Zie de afbeelding hieronder.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe? Waarom worden de soldaten vervormd/verdwenen. Op youtube zie ik de bovenbeschreven manier om aangeklede characters te krijgen. De characters zijn in de reconstructie enkel klein te zien dus hoeven ook niet extreem gedetailleerd te zijn, het gaat immers om het kasteel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen. Alvast heel erg bedankt!
Groet Nick