Deze week de touw texture gemaakt hoewel ik alle mappen nog moet bakken zoals de normal map,
De texture is een render met een transparante achtergrond, dus geen map gemaakt met bake .
De UV aangepast zodat er een rij van touw ontstaat.
Het materiaal voorzien van een transparant shader zodat de texture de transparante achtergrond gebruikt die het bezit.
Dan onderscheid je de rijen touw van elkaar met een texture,
Ik heb een cube gebruikt met een subdivide modfier met wat loops je kunt extra loops toevoegen om model wat meer op touw te laten lijken.
Omdat het schip zo groot is kun je kiezen om dit model eenvoudig te houden of wat hoger poly werken, zoals op dit schip moet ik deze rol een keer of 70 denk ik kopiëren elke mast heeft ze.
De zeilen worden later gekoppeld aan deze rollen met pin in de cloth tab.
Het ziet er nog wat statisch uit ik denk als ik de texture mappen heb gebakken van het touw en aanbreng dat het meer tot leven komt, met de normal en displacement map. Materialen zijn hier nog niet af, de gording mast heb ik een texture gegeven en uitgeschaald ter groote van de afstand van de rollen deze is klaar .
De textures gebakken en aangebracht werkt dus niet lol ,hoewel deze texture ook leuk is.